Solarni paneli na krovu nisu novina, ali šta ako nisu na krovu kuće?

Mobilnost

Hjundai je južnokorejski proizvođač automobila. Prošle godine je obelodanio planove da opremi vozila solarnim panelima da bi u avgustu ove godine predstavio svoj prvi unapređeni model koji do određene mere pokreće i Sunce, Sonatu na hibridni pogon.

Foto: Hjundai

Važno je naglasiti da kompanija Hjundai nije revolucionarni izumitelj solarnih vozila i da je prvi „Suncomobil“ bio osmišljen i proizveden još u drugoj polovini 20. veka. Od 1990. godine automobili na solarni pogon se, u organizaciji Dženeral Motorsa, utrkuju kroz Sjedinjene Američke Države, a od 2013. godine se javljaju i na marginama tržišta vozila za komercijalnu upotrebu.

Ono što predstavlja novinu jeste poboljšana tehnologija sistema za prenos snage koja, prema tvrdnjama proizvođača, smanjuje trenje tokom prenosa, te na taj način produžava životni vek menjača. Mogućnost podešavanja brzine prenosa se takođe pozitivno odražava na vlasnika kroz uštedu goriva.

Na krovu automobila su postavljene solarne ćelije od silicijuma koje na dnevnom nivou mogu da napune od 30 do 60 odsto baterije. Hjundai pretpostavlja da bi svakodnevno šestočasovno punjenje omogućilo vozaču da godišnje pređe dodatnih 1300 km. Delimična vožnja na električnu energiju iz solarnih panela posledično smanjuje ispuštanje štetnih gasova u atmosferu.

Iako krovni sistem solarnih panela još nije dovoljno razvijen da bi u potpunosti napajao vozilo neophodnom količinom energije, postoji nada da nam jednog dana za kretanje na točkovima neće uopšte trebati zagađujući energenti.

Nova hibridna Sonata je već dostupna na tržištu matične zemlje kompanije Hjundai, a uskoro će jezditi i putevima Severne Amerike. Proizvođač trenutno ne planira njen proboj na tržište Evrope.

Jelena Kozbašić