Modni krik! Jakna od 47 recikliranih plastičnih flaša

Everlejn je proizvođač odeće i obuće iz Sjedinjenih Američkih Država. Izraženom društvenom odgovornošću, poštovanjem etičkih načela i radikalnom otvorenošću u poslovanju kompanija je zaslužila svetsko priznanje.

U okolnostima u kojim je izrabljivanje radnika tužna svakodnevica, za pravljenje svojih proizvoda Everlejn bira isključivo fabrike koje poštuju prava radnika i redovno isplaćuju plate. U opisu artikla pored njegovog sastava stoji ime pogona u kome je proizveden i njegov vlasnik, poreklo tkanine i tok nastanka komada. Pored toga, kupcu su za svaki pojedinačni proizvod iz njihove ponude dostupne i informacije o troškovima materijala, radne snage, transporta, carine i metalnih delova.

Svoju cenu uvećavaju od 2 do 3 puta  u odnosu na potrošena novčana sredstva, a ostali prodavci od 5 do 6, ističe Everlejn.

Obećavši da će od 2021. godine iz svog lanca proizvodnje i snabdevanja u potpunosti da odstrani tzv. devičansku plastiku, Everlejn je pokazao i odgovornost prema životnoj sredini, a ne isključivo prema društvu.

Foto: Instagram @everlane (screenshot)

Plastika je postala popularna pedesetih godina prošlog veka zato što je jeftina i izdržljiva. Upravo njena izdržljivost postala je problem po planetu. Zemlju trenutno zagađuje više od osam milijardi tona plastičnog otpada.

Everlejn teži da sve sintetičke materijale zameni „obnovljenim“ sirovinama. Preduzeće želi da „ekologizuje“ i pakovanje proizvoda. Odeća i obuća obično se prevozi u plastičnoj ambalaži, ali je Everlejn i za ovo razvio recikliranu alternativu koju će masovnije da koristi od sledeće godine.

U toku je i međunarodni obrazovni program čija je misija da se iz kompanijskih prodavnica i kancelarija izbace iz upotrebe svi proizvodi od jednokratne plastike.

Foto: Instagram @everlane (screenshot)

S istim ciljem, Everlejn je nedavno predstavio ReNew kolekciju. U odeljku sastav na komadima iz ove linije stoje reciklirane plastične flaše. Za dukseve između 35 i 41, a za jakne od 15 do 60.

Kompanija je kolekciju predstavila pod sloganima Plastična flaša – laka da se odbaci. ReNew jakna – bolja da se nabaci i Plastična flaša – jednom korišćena. ReNew jakna – večno nošena.

Everlejn je na ovaj način udahnuo novi život u tri miliona boca od plastike koje bi verovatno u suprotnom zagađivale naše plaže i mora.

Plastične flaše u reciklažno postrojenje dolaze u balama. Radnici ih razdvajaju, peru i skidaju etikete s njih. Sledeći korak predstavlja sitnjenje boca u ljuspice od 1 cm. Potom se rastapaju. Kroz proces koji nalikuje pravljenju testenine, rastopljena plastika pretvara se u dugačke niti, koje se zatim dodatno stanje.

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti