Luksuzna modna kuća Burberry prestaje da pali neprodatu odeću i da koristi krzno

Prepoznatljiva belo-crna-bordo Burberry šara na bež pozadini posebno je popularna na šalovima i mantilima. Da nisu dospeli do ormana svojih vlasnika do kraja godine u kojoj su proizvedeni, ovi modni komadi mogli su da budu spaljeni.

Foto-ilustracija: PIxabay

Modna kuća Burberry dugo se pridržavala prakse spaljivanja svoje garderobe kako bi održala reputaciju ekskluzivnog brenda. Od ove godine je se odriče, podstaknuta agencijama i aktivistima za zaštitu prirode.

Samo tokom 2017. godine odeća u vrednosti od 36 miliona američkih dolara pretvorena je u pepeo. Od 2012? Čak 136 miliona dolara u odevnim predmetima je izgorelo. Kompanija je u svoju odbranu u prošlosti koristila argument da je energiju, nastalu iz ogromnih požara, ponovo upotrebljavala.

Godina 2018. bila je prekretnica u njihovom poslovanju. Burberry je uneo korenite promene i od sada će proizvode koje ne proda da reciklira ili prosledi u lokalne dobrotvorne ustanove.

Ovo nije jedina održiva novina u okviru modne kuće.

Burberry je objavio da više u svojim modnim kolekcijama neće koristiti krzno.

„Moderni luksuz zahteva odgovornost prema životnoj sredini i društvu“, rekao je o ovoj zelenoj promeni Marko Gobeti, direktor preduzeća.

Jelena Kozbašić