Jugo na baterije mogao bi da bude prvo domaće električno vozilo

Foto: Dejan Hristov

Iako se ovdašnji ljubitelji Juga ne bi složili sa narednom tvrdnjom, gradski autić iz domaće proizvodnje u svetu je okarakterisan kao jedan on najgorih automobila ikada napravljenih.

Osim što se često kvari i troši nesrazmerno mnogo goriva u odnosu na svoje dimenzije, pokazalo se i da prilikom sudara uglavnom Jugo izvuče „deblji kraj“, uprkos tome što prolazi bezbednosne testove, piše Gold Eagle.

Ipak, Jugo bi uskoro mogao da se otarasi ove neslavne reputacije i zasija novim, električnim sjajem. Dejan Hristov, umetnik iz Severne Makedonije, dizajnirao je verziju Juga na baterije pritom se trudeći da sačuva prepoznatljive linije domaćeg četvorotočkaša, pa je već na prvi pogled jasno o kom automobilu je reč.

Ideja je da električni Jugo bude pristupačno ekološko vozilo koje će moći da parira modelima kao što su Dačija Spring i drugi električni automobili B segmenta poput Renoa 5 EV, Pežoa e-208, Opel Korse –e i Honde e, piše AutoBlog.

Hristov namerava da predstavi svoj projekat Srpskoj Vladi verujući da i Jugo može da uđe u korak sa elektrifikacijom transporta. Ukoliko u Srbiji bude donesena odluka a se proizvodi litijum i litijum-jonske baterije, proizvodnja električnih automobila bila bi logičan sled kako bi se troškovi sveli na minimum.

Za potencijalnog proizvođača električnog Juga Hristov predlaže Rimac Automobile iz Hrvatske, budući da se Jugo proizvodio u Jugoslaviji, a učešće bi mogle uzeti i kompanije  Fijat, Reno ili pojedini proizvođači iz Kine, piše Motor1.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti