Dobar „buzz“ daleko se čuje!

Predstavljamo

Da li biste nam poverovali ako bismo vam otkrili da je jedna beogradska marketinška agencija sa četrdesetak zaposlenih u toku samo jednog aprilskog dana svoje kapacitete proširila sa 72.000 članova raspoređenih u pet kancelarija? Kada bismo vam rekli i to da su njihovi novi radnici potencijalno manji od nokta na palcu vaše ruke, da li biste onda možda naslutili da su u pitanju – pčele?

Foto: Kreativa Unlimited

Prateći  nedavna  iskustva  Japanaca,  tim  agencije  „Kreativa Unlimited” se smestio na ušću Save u Dunav.  Naučnici  iz  zemlje  izlazećeg  sunca  su,  naime, obelodanili da se boravak u prirodi odražava  u  dvostruko  višem  nivou  kreativnosti.  A  šta  je  ljudima  koji  klijentima  obećavaju  nepresušan  bunar  zanimljivih  ideja  neophodnije  od  večite  inspiracije? „Kreativa Unlimited” se upravo iz tog razloga pre osam godina i preselila na splav preko puta Velikog ratnog ostrva.

Kako bi se odužila prirodi za njeno dugogodišnje učešće u sklapanju uspešnih saradnji, marketinška agencija je odlučila da na krovu svog objekta postavi košnice. Zaposleni u  ovoj  firmi  su  se  tako  pridružili  poslanicima  Bundestaga,  službenicima  Gradske  kuće  u  Kopenhagenu,  izvođačima  Pariske  opere  i  hotelijerima  „Astorije”  u  Njujorku  koji  su  pre  nekoliko  godina  već  postali  „urbani  pčelari”.  Na  terasi  su posadili i baštu – čijim se plodovima hrane i oni i pčele.

„Ponosni  smo  što  smo  prva  kompanija  u  Srbiji  koja  se  bavi urbanim pčelarstvom i nadam se da ćemo veoma brzo dobiti  konkurenciju.  Bitno  je  da  smo  napravili  prvi  korak,  pa  je  Beograd  sada  upisan  na  mapu  evropskih  gradova  na  čijim krovovima žive i rade pčele”, kaže Steviša Vujasinović, PR projekta „Spasimo pčele”.

Urbano pčelarstvo predstavlja praksu držanja pčelinjih kolonija u gradovima i, prema tvrdnjama našeg sagovornika, rastući je svetski trend. Baveći se time, pomoći ćete medonosnim insektima koji se, pored ostalih nedaća, nalaze i na udaru klimatskih promena.

Ako ne vidite sebe u ulozi spasitelja pčela, onda spasite sebe. Imajte na umu neizmernu korist ovih vrednih insekata za ishranu ljudi. Oni, između ostalog, oprašuju i oko 200 poljoprivrednih  kultura,  a  procenjuje  se  da  bi  usled  njihovog  iščeznuća čak 100 hiljada biljaka nestalo sa lica zemlje. Populacija pčela poslednjih godina nekontrolisano opada.  „Njihova  ugroženost  je  globalni  fenomen”,  naglašava  Steviša, dodajući da su u nekim delovima Sjedinjenih Američkih Država one već proglašene za ugroženu vrstu. Usled ozbiljnosti  problema,  Kinezi  su  primorani  da  oprašivanje  vrše posebno osmišljenim alatkama, ali se čini da je pčele nemoguće zameniti pomoću štapa i kanapa.

S  obzirom  na  to  da  ima  najveći  broj  košnica  po  glavi  stanovnika, Srbija ne oseća razornost krize u jednakoj meri kao druge zemlje, ali su skorašnji pomori pčela u Vojvodini zabrinuli javnost.

Značaj  njihovog  uzgoja  u  urbanim  sredinama  je  mnogostruk  kako  iz  perspektive  ekologije  tako  i  sa  stanovišta  ekonomije.

Pčelari  tvrde  da  je  stanovništvo  gradskih  pčelinjaka  zdravije i produktivnije od svojih rođaka sa sela i da pruža ogroman doprinos lokalnom biodiverzitetu. Iako je urbano pčelarstvo najčešće hobi, a ne primarni izvor zarade za domaćinstva, stručnjaci ističu da četvoročlana porodica može da se izdržava brinući o pedesetak košnica.

Foto: Kreativa Unlimited

Med je superhrana. Zahvaljujući visokom sadržaju prostih šećera, vitamina i mineralnih materija, lako je svarljiv i posle unošenja u organizam prelazi direktno u krvotok, a nabrajanje  njegovih  pozitivnih  svojstava,  ma  koliko  dugo  bilo, uvek se završava sa „i tako dalje”. „Med obnavlja tkivo, uklanja bol, poboljšava rad srca, povećava otpornost, deluje umirujuće  na  nervni  sistem,  reguliše  krvni  pritisak,  smanjuje  staračke  slabosti,  jača  umne  sposobnosti  i  tako  dalje”, konstatuje Steviša i najavljuje mogućnost brendiranja meda „Kreative Unlimited” od sledeće godine. Ne  treba  zanemariti  ni  to  da  zajedničkom  saradnjom  i  marljivošću pčela i pčelara nastaje i matični mleč, propolis, vosak i pčelinji otrov.

Ekologija  je  jedan  od  aspekata  društveno  odgovornog  poslovanja,  pa  smo  iskoristili  šansu  da  Stevišu  priupitamo  da  li  klijenti  njegove  marketinške  agencije  prepoznaju  neophodnost da uzmu učešće u poboljšanju kvaliteta svog okruženja. „Jedna od kompanija koja nas je angažovala svake  godine  se  fokusira  na  određeni  cilj  održivog  razvoja  i  u  različitim  zemljama  sprovodi  projekte  skrojene  prema  lokalnim  potrebama.  Mi  smo  prošle  godine  radili  na  zaštiti  beogradskih vrabaca, a pošto je reč o proizvođaču alkoholnih pića, ove godine smo prikupljali bačene flaše iz kafića i klubova i od njih smo pravili skulpturu”, odgovara on.

Aktivnosti na polju odbrane pčela „Kreativa Unlimited” realizuje u saradnji sa kreativnim habom „Nova iskra” i ekološkom  organizacijom  „Ekonaut”  u  sklopu  projekta  „BeeConnected”  koji  se  bavi  iznajmljivanjem  i  održavanjem  košnica za društveno odgovorne kompanije i pojedince koji imaju želju da na svom prostoru imaju pčelinjak.

Priredila: Jelena Kozbašić

Ceo tekst pročitajte u Magazinu Energetskog portala KLIMATSKE PROMENE, septembar – novembar, 2019.