Zeleni trendovi sve jači u građevinarstvu, a dolaze i digitalni prozori

Predstavljamo

rehRehau, najveći proizvođač polimera u Evropi,  na pramcu je trendova koji su prisutni danas i koji tek dolaze u gradjevinarstvu i stolariji. Kako je na regionalnom skupu sa partnerima istakao direktor za jugoistočnu Evropu za sektor prozora Rehau g. Tomas Klima, Rehau kao zelena kompanija razvija poslovanje u skladu sa najsavremenijim standardima zaštite životne sredine i energetske efikasnosti. Regionalnom sastanku su prisustvovali i g. Nikola Ivošević i g. Predrag Vasiljević iz Rehau Srbija.

Rehau reciklira proizvode koji su završili upotrebni proces, kao stare prozore i cevi, a koristi i materijale koji su zaostaci iz industrijskog procesa proizvodnje. Na razvijenim tržištima se pozitivno “boduje” ekološka proizvodnja i gradnja čiji su elementi dobijeni kroz reciklažu, što je praksa koju je g. Klima predstavio kao mogućnost za uvodjenje i u Srbiji.

Novine se dešavaju i na polju projektovanja, jer kvalitetni i energetski efikasni prozori treba da se usklade i sa adekvatno projektovanim zidovima kako bi “zeleni efekat” i ušteda bili kompletni. U tom smislu je značajno informisati i edukovati sve uključene u proces nabavke i korišćenja. U pitanju su projektanti, kao i monteri, ali i  kreatori regulative i investitori koji pokreću gradjevinske projekte. Investitori pokazuju sve veće interesovanje za ulaganje u kvalitetnije i energetski efikasne proizvode, kao što su vrhunski prozori. Njihov cilj je zadovoljan krajnji korisnik koji dobija najveći benefit: komfor korišćenja savremenog  prostora, primenu brojnih zelenih inovacija, dugotrajnost stolarije i višegodišnje uštede na grejanju i hladjenju.

Prozor za život

Korisnici savremenih prostora očekuju da njihova investicija prati sve duži životni vek, te se od najeminentnijih proizvođača očekuje da kreiraju prozore za život. Gospodin Klima je ukazao da se pravi paralela sa ulaganjem u osiguranje, koje donosi veću korist upravo protekom vremena. Za investitore je dugovečnost takodje bitna, posebno za javne institucije. Prozori moraju imati životni vek od najmanje 30 godina. Praksa da se najveći broj javnih objekata u Srbiji renovira tek decenijama nakon izgradnje ukazuje da upravo stolarija treba da ispunjava uslov trajnosti.

Rehau je još 2004. godine počeo saradnju i transfer znanja u Srbiji. Radio je i sa javnim ustanovama kroz upoznavanje sa najsavremenijim dostignućima u oblasti stolarije, prozora i ugradnje, predstavljajući efikasne i dugotrajne proizvode sa kojima se štedi i kroz manje održavanja. Time težište troškova nije samo u kupovini i ugradnji, već se računa trošak kroz ceo životni ciklus proizvoda, i on se kroz minimalno održavanje višestruko isplati kroz dugi niz godina. Za javni sektor ove uštede su veoma značajne.

Smart prozori  – Digitalna disrupcija stiže i u gradjevinu i stolariju

Prozori za život su već oko nas, ali dolaze velike novine u bliskoj budućnosti. Disruptivne tehnologije postaju sastavni deo proizvodnje stolarije. Digitalizacija ulazi na više načina. Jedan od aspekata digitalizacije u stolariji su smart prozori. Prozori će imati ugradjene dojave za nivo optimalne temperature kod grejanja i hladjenja. Osim toga će imati i druge korisne funkcije kao što je alarm za  požar.

Inovacije u procesu nabavke prozora

Tomas Klima je izneo da u se u digitalizaciji i unapredjenju korisničkog iskustva radi na inoviranju čitavog procesa nabavke prozora i kvaliteta održavanja. Projektuju se digitalne platforme na bazi big data koje poseduju i razmenjuju informacije koje su kupcu potrebne. U procesu kupovine je kupcu na raspolaganju izbor optimalnog proizvođača koji mu je po ceni i kvalitetu najbolji, koji se nalazi u blizini, te sistem može odmah da ih spoji. Sistem dalje računa i optimalnu cenu isporuke i traži najboljeg prevoznika te spaja proces u jedan nesmetani tok. U jednačinu ulazi i najoptimalnije rešenje za montažu, tako da platforma pomaže kupcu da u najkraćem roku pretraži veliku količinu pohranjenih podataka, odabere, isporuči i montira ono što mu najviše odgovara.  Na taj način se i u ovoj industriji stvaraju novi odnosi izmedju svih učesnika u procesu i nove emocije kod kupca, jer je zadovoljstvo kupca znatno veće.

Izvor: Rehau