Zbog čega vožnja zakazana preko aplikacije više šteti životnoj sredini?

Mobilnost

Foto-ilustracija: Unsplash (Humphrey Muleba)

Kako piše Nova ekonomija, neprofitna organizacija „Unija zabrinutih naučnika“ (Union of Concerned Scientists – UCS) objavila je studiju u kojoj ukazuje da putovanja koja se zakazuju putem aplikacija „Uber“ ili „Lyft“ proizvode skoro 70 odsto više gasova staklene bašte nego obične vožnje automobilom.

U izveštaju koji prenosi portal „Electrek“ se dodaje da su gradovi u Sjedinjenim Američkim Državama postepeno, decenijama, regulacijom običnih taksi službi uspeli da smanje potrošnju goriva po pojedinačnom vozilu, ali da se pojava servisa za unajmljivanje vozača sve promenilo.

„Uber“ je do sada obavio deset milijardi vožnji, a „Lyft“još milijardu, navodi „Electrek“.

Pored toga, korisnici se aplikacijama za zakazivanje vožnji služe sve češće umesto ekološki svesnijih načina putovanja, kao što su šetnja, bicikl ili javni saobraćaj, odnosno povećava se broj vožnji koje prosečni automobil obavi dnevno.

Poređenja radi, najviše emisija nastaje kada vozač ide da pokupi klijenta, odnosno kada se vozi sam do destinacije, a jedino rešenje koje UCS vidi jeste deljenje jedne vožnje između više stranaca.

„Kada dva putnika dele vozilo tokom barem polovine putovanja, u suštini se otklanja klimatska šteta koju proizvode aplikacije za zakazivanje vožnji, ili dva putovanja privatnim automobilom“, navodi se u istraživanju.

Dugoročno rešenje bila bi elektrifikacija svih „Uber“ i „Lyft“ vozila, navode naučnici, što bi umanjilo 68 odsto emisija gasova staklene bašte.

Izvor: Nova ekonomija