„Velika šetnja“ kroz centar Atine – samo za pešake i bicikliste

Mobilnost

Atina proteruje automobile iz svog centra čime od polovine juna počinje da ga pretvara u prostor za pešake i bicikliste.

Foto-ilustracija: Unsplash (Chronis Yan)

Taj jedinstveni projekat centralne gradske opštine, namenjen pre svega pešacima i promociji istorijskih i znamenitosti kulture, nazvan je „Velika šetnja“.

Radi poboljšanje uslova života četiri miliona stanovnika glavnog grada i uslova boravka miliona turista, projekat su krajem prošle nedelje zajedničkom odlukom odobrila resorna ministarstva, prenosi niz grčkih medija.

Projekat predsednika centralne Opštine Atine Kostasa Bakojanisa, nećaka predsednika Vlade Kirijakosa Micotakisa, uklopio se u sanitarne mere tokom pandemije koja je ubrzala realizaciju, i najpre će se tri meseca primenjivati probno i prilagođavati u skladu s primedbama i potrebama građana.

Cilj Opštine Atina je da prenošenjem dobre prakse mnogih glavnih gradova sveta postigne nekoliko ciljeva, među kojima je prvi da se 50 hektara javnog prostora kolovoza duž ukupno 6,8 kilometara ulica i bulevara, datih samo automobilima, oslobodi motornog saobraćaja i vrati ljudima čime se osigurava sada nužna „socijalna distanca“.

Uz to, bez automobila povećaće se prohodnost ulica, poboljšati frekvencija prolaska autobusa i trolejbusa, drastično smanjiti zagađenje vazduha što je konstatovano tokom prethodnih meseci dok je važila zabrana izlaska napolje, te saobraćaja gotovo da nije bilo.

Nova regulacija saobraćaja zasniva se na studiji Nacionalnog tehničkog univerziteta u Atini, u skladu sa smernicama Svetske zdravstvene organizacije i odobrenju Nacionalne komisije za zaštitu javnog zdravlja od koronavirusa.

Izmene će se uvoditi postepeno od sredine juna, uz niz blagih i privremenih intervencija.

Na svakoj od centralnih ulica i bulevara biće pravovremenih i detaljnih najava novih pravila, da bi se o promenama obavestili i prilagodili im se stanovnici, zaposleni koji tu rade i posetioci Atine.

Nova regulacija saobraćaja s težištem na pešacima i biciklistima koji će na bulevarima imati i posebne trake, obuhvata Plaku, antički deo grada i okolinu, i većinu ulica između trgova Sintagma i Omonija.

Foto-ilustracija: Unsplash (Oleksii Khodakivskiy)

Zabrane saobraćaja automobila biće izuzeti taksiji, službena vozila Vlade, Skupštine Grčke i Opštine Atina, jer su im zgrade u tom području, zatim vozila policije, Oružanih snaga i zdravstvenih službi.

Povlasticu da svojim automobilima prođu do svojih mesta za regulisano parkiranje imaće građani sa stalnim prebivalištem u centru grada. U centru ostaju javne garaže i nekoliko velikih javnih parkirališta do kojih će vozila smeti da idu samo posebnim delovima ulica.

Najavljena je stroga kontrola ograničenja i precizno navedeno kako će se utvrđivati pravo na vožnju automobila kroz centar.

Prekršioci će biti kažnjavani sa 150 evra za svaku utvrđenu povredu, što znači da bi se kazne mogle sabirati ako tokom jedne vožnje vozača-prekršioca zaustavi nekoliko policajaca duž ulica u centru grada.

Izvor: Zelena Srbija