Stižu nam automobili koji će nam pomagati u našim svakodnevnim aktivnostima

Vesti | Mobilnost | Svet

Ako smo barem na trenutak pomislili da je autoindustrija proizvodnjom električnih automobila dostigla limit kada je reč o inovativnim idejama koje korisnicima olakšavaju život, kompanije Majkrosoft i Folksvagen su tu da nas demantuju.

Foto-ilustracija: Pixabay

Saradnja dva svetska giganta dovela je do plana proizvodnje automobila povezanih sa aplikacijama koje koristite u svom domu.

Reč je o automobilima koji će integrisati naše podatke iz svakodnevnih aktivnosti što je do skoro bilo nezamislivo. Automobil je zamišljen da sadrži klaud (cloud), tj. platformu koja će omogućiti da nas od ulaska u automobil čeka ista muzika koju smo upravo slušali u  dnevnoj sobi, zatim da upravljamo kalendarom obaveza i obavljamo radne sastanke preko Skajpa. Dodatna vrednost je ta što će se automobil razviti u fizičkog i digitalnog asistenta što pruža neprocenjiv značaj.

Cloud će nam omogućiti da idemo u korak i mnogo brže se adaptiramo na potrebe tržišta i korisnika“, kaže Heiko Huettel, šef Connected Car-a u Folksvagen Grupi. „Biće otvoren i za nezavisne developere. Na primer, naš interfejs bi mogao da se integriše sa HR i finansijskim sistemom kompanije, pružajući rešenje za upravljanje i deljenje korporativnih automobila bez problema. Cloud rešenje otvara vrata za buduće slučajeve upotrebe, koji danas čak ni ne postoje.“

U svetu u kojem se kompanije transformišu u tehnološke kompanije, kada privatnost podataka s pravom postaje sve važnija, Folksvagen privatnosti prilazi polazeći od temelja: “AI je budućnost, ali pre nego što svi počnemo da radimo na njoj, moramo da se fokusiramo na prvi korak “, kaže Heiko. “Nije važno samo koji se podaci i kako koriste da bi se postigao maksimalni efekat, već je i sigurnost tih podataka od neprikosnovenog značaja. Prvi korak uvek mora da bude taj da se obezbedi sigurnost podataka o kupcima. Tada, i samo tada, možemo bezbedno iskoristiti ove podatke u njihovom  punom potencijalu, kako bi se postigla korist za živote kupaca.”