Stellantis želi da utrostruči prodaju električnih automobila

Mobilnost

Foto-ilustracija: Unsplash (Chuttersnap)

Početkom 2021. godine objavljeno je da se grupacije Fija Fijat Krajsler automobili (FCA) i Pežo – Sitroen – Opel automobili (PCA) u spajaju u kompaniju pod nazivom Stellantis.

Novoosnovana kompanija pod “jednim krovom” okupila je čak 14 brendova, među kojima su Fijat, Krajsler, Alfa Romeo, Maserati, Džip (Jeep), Pežo, Sitroen, Opel i drugi.

Na čelu ove kompanije nalaze se dva izvršna direktora Džon Elkana i Karlosa Tavaresa, koji imaju jednu viziju, a to je da u budućnosti u glavnom fokusu budu električni automobili, a manje hibridna vozila.

Kako je ranije najavio Tavarez, kompanija će svakako nastaviti da ulaže u napredak hibridne tehnologije, ali više sredstva biće usmereno u razvoj električnih automobila. Tako će u ponudi, do kraja ove godine, imati 39 modela vozila na električni pogon.

Prema podacima koje su preneli svetski mediji, proizvođači koji su sada okupljeni u kompaniji Stellantis, tokom 2020. godine prodali su 139.000 električnih vozila. Njihov cilj je da u ovoj godini prodaju više od 400.000 automobila, a kako im je od početka 2021. prodaja skočila za 13,6 odsto, možda i ostvare zacrtani cilj.

Sve više zemalja najavljuje da će u bliskoj budućnosti zabraniti automobile sa motorima na unutrašnji pogon. Automobilska industrija mora da prati ove odluke, te zato mnogi veliki proizvođači automobila idu ka tome da u svojoj ponudi imaju isključivo vozila na električni i hibridni pogon.

Milica Radičević