SPEKULACIJE ILI SKANDAL U NAJAVI: Nemački proizvođači automobila kopiraju Teslu

Vesti | Mobilnost | Svet

Foto-ilustracija: Pixabay

Prema izveštaju Frederika Lamberta na Elektreku, dva Modela 3 kompanije Tesla primećena su kako se vazdušnim saobraćajem prevoze iz Amerike u Nemačku, gde bi timovi inženjera iz suparničkih auto-kompanija mogli da ih rastave kako bi preuzeli tehnološka rešenja ovog uspešnog električnog vozila.

Tesla se muči kako bi zadovoljila astronomsku potražnju za svojim proizvodima, a kritičari Model 3 ocenjuju kao „automobil bez konkurencije“. Nemci su se izgleda naoštrili da Teslinoj dominaciji na tržištu stanu na put.

Još nije sa sigurnošću utvrđeno da li je završna stanica dva vozila – Lajpcig, sedište BMW-a, ili Štutgart, dom Mercedes-Benza i Poršea.

BMW  želi da do 2021. godine izbaci model auta koji bi se takmičio sa Teslinim Modelom 3.

Nešto severnije, u Štutgartu, Mercedes i dalje nema razrađene planove za proizvodnju električnih automobila srednje klase. Ipak, u okrilju svog novog brenda EQ, Mercedes-Benz najavljuje seriju e-vozila.

Kada je reč o Poršeu, čini se da je svoj focus, kroz Misiju E, usmerio na proizvodnju suparnika Modelu S kompanije Tesla, a ne Trojke.

Izvršni direktor kompanije Tesla, Ilon Mask, se i dalje nije oglasio povodom optužbi na račun nemačkih kolega iz auto-industrije. Preduzeća iza kojih stoji nastoje da održe svoje pozicije nenarušenim od strane konkurenata. Baš kao što Tesla diktira kako će da izgleda budućnost autoputeva širom sveta, SpaceX, proizvođač svemirskih letelica, želi da postane neprikosnoven među zvezdama.

Nije iznenađenje što suparnici Maskove kompanije električnih vozila žele da dokuče tajnu njenog uspeha. lajpcigIako je jasno da je sebi obezbedila mesto lidera na ovom polju, povećanje broja alternativa njenim automobilima, Teslu će nagnati na dodatno usavršavanje svojih tehnika izrade.

Nesumnjivo je da ćemo uskoro da zakoračimo u novu eru transporta. Konkurenti Ilona Maska su svesni da i dalje kaskaju za njim, ali ukoliko će svoje automobile pokušati da razviju “imitirajući” Teslu, očigledno ne zaziru od korišćenja moralno upitnih sredstava da ga sustignu.

Međutim, trebalo bi da imaju u vidu da su Teslini  punjači na uvezenim automobilima prilagođeni za tržište Sjedinjenih Američkih Država, ali ne i evropsko, kako se ne bi ponovio skandal kada se jedan od inženjera Audija zaglavio na stanici za punjenje Teslinih automobila u Bavarskoj, u Nemačkoj. Auto, koje je bilo uvezeno iz Amerike, nije imalo isti tip punjača koji može da se napaja energijom na datoj lokaciji – upravo zbog specifikacije proizvoda za različita tržišta.

Jelena Kozbašić