Reno posle pandemije – otpuštanja, štednja i usmerenje fokusa na električna vozila

Mobilnost

Kako navodi portal Nova ekonomija, proizvođač automobila Reno najavio je ukidanje gotovo 15.000 radnih mesta, uključujući 4.600 u svojim glavnim predstavništvima i pogonima u Francuskoj, s ciljem izbegavanja finansijske krize, dodatno pogoršane koronavirusom.

Foto-ilustracija: Pixabay

Kompanija će u naredne tri godine težiti da postigne uštedu od više od dve milijarde evra i usmeriti pažnju na električna vozila. Reno nastoji da vrati konkurentnost na tržištu koje oseća velike posledice pada prodaje zato što je pandemija oterala milione ljudi u kućnu izolaciju na nekoliko nedelja.

Reno je plutao turbulentnim vodama još pre zdravstvene krize, počevši od hapšenja bivšeg direktora Karlosa Gosna zbog optužbi za finansijske malverzacije 2018. godine. To je dovelo do problema u partnerstvu sa japanskim partnerima Nisanom i Micubišijem.

„Teškoće sa kojima se grupa susreće, velika kriza sa kojom se suočava automobilska industrija i hitnost ekološke tranzicije su imperativi koji pokreću kompaniju da ubrza svoju transformaciju“, naveo je Reno u saopštenju.

U februaru je kompanija objavila svoj prvi godišnji gubitak u jednoj deceniji, nakon čega je ubrzo usledila zdravstvena kriza 2020. godine kada je registracija novih automobila u Evropskoj uniji u aprilu pala za 76,3 odsto u poređenju sa istim mesecom prošle godine.

U planu „prilagođavanja“ koji je najavljen sindikatima, Reno je istakao da će u Francuskoj trenutnih 48.000 radnih mesta biti smanjeno za 4.600, a u ostatku sveta će sadašnji posao izgubiti više od 10.000 ljudi, što je oko 8 odsto svetske radne snage kompanije. Proces ukidanja radni mesta će podrazumevati prekvalifikaciju, unutrašnju mobilnost i dobrovoljne odlaske, raspodeljene na tri godine, a za sada nisu predviđena nikakva otpuštanja.

Planovi proširenja u Maroku i Rumuniji zaustavljeni su, a u Rusiji su u toku.

Izvor: Nova ekonomija