Prvi potpuno automatizovan voz podzemne železnice predstavljen u Beču

Mobilnost

U narednom periodu će novi voz bečke podzemne železnice najpre biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uslovi za njegovo puštanje u saobraćaj.

Foto: Eurocoom-PR Zagreb @Wiener Linen/Wurnig

Bečko gradsko preduzeće za javni prevoz „Wiener Linien” početkom jula predstavilo je prvi potpuno automatizovani voz podzemne železnice. Naime, isporučen je prvi od 34 vozova nove generacije koji se proizvode u Simensovim pogonima u bečkom okrugu Simering. Kako ističu iz Simensa, ovaj voz je, zahvaljujući brojnim inovacijama i digitalnim rešenjima, jedan od najmodernijih vozova podzemne železnice na svetu.

U narednom periodu će novi voz najpre biti podvrgnut detaljnim ispitivanjima kako bi se osigurali uslovi za njegovo puštanje u saobraćaj. Dosad je već uspešno prošao na testiranjima u kojima je bio izložen ekstremnim vremenskim uslovima poput izuzetno niskih i visokih temperatura i jakom vetru.

Novi potpuno automatizovani vozovi podzemne železnice u Beču bitno su ulaganje u zaštitu životne sredine. Čak devedeset odsto materijala koji se koristi u njihovoj izradi može se reciklirati, a lagane su konstrukcije, što će omogućiti da se do 90 odsto energije koja se oslobađa prilikom kočenja vrati u sistem snabdevanja energijom. Osim što će biti sigurniji za putnike, neprestano će komunicirati s upravljačkim centrom i samostalno upućivati na kvar pojedinih delova.

Očekuje se da će ovi vozovi za otprilike dve godine početi prevoziti putnike, najpre poluautomatizovano i s vozačem na gotovo svim postojećim bečkim linijama metroa, a od 2025. godine potpuno automatizovano, odnosno bez vozača na novoizgrađenoj liniji U5.

Izvor: Eurocomm-PR Zagreb