Poznati proizvođač ruma i usamljeni kit udruženi protiv plastičnih slamčica

Foto-ilustracija: Pixabay

Poznati svetski proizvođač žestokih pića „Bakardi“ i inovativna, neprofitna organizacija za zaštitu okeana „Lonely Whale“ (usamljeni kit) objavili su da će zajedničkim snagama nastojati da, kroz svoje aktivnosti, do 2020. godine iz prometa odstrane jednu milijardu plastičnih slamčica.

Početni korak njihove kampanje pod sloganom #thefuturedoesntsuck biće „proterivanje“ pedeset miliona cevki od plastike iz prestonice Ujedinjenog Kraljevstva, Londona, ovog leta. „Bakardi“ će težiti da u toku svih događaja koje organizuje, kao i u Rum kamionu, ne budu korištene slamčice. Promovisaće i upotrebu biorazgradivih čaša, a zaradu od prodaje ulaznica za muzičke nastupe u Londonu, Mančesteru i Birgingemu proslediće inicijativi „usamljenog kita“ za okean bez cevki.

Foto: The Future Doesn’t Suck

Delovanje će se geografski proširiti na mnoge druge krajeve sveta. Na jesen, „Bakardi“ i kit „preplivaće“ Atlantski okean i, s istom misijom, zasukati rukave i u Severnoj Americi – u Sjedinjenim Američkim Državama, svojim poslovnim partnerima, proizvođač ruma predstaviće ekološki osveštenije alternative koktel slamčicama. Istu praksu primeniće i u deset kineskih kompanija.

Na Bermudskim ostrvima, gde se nalazi sedište korporacije, ovaj eko-tim podučavaće distributere o zamenama za plastiku.

Zašto su „Bakardi“ i „Lonely Whale“ u fokus svoje inicijative stavili upravo plastične slamčice?

Zato što su, zbog svoje lakoće, nepodobne za reciklažu i jedan su od deset predmeta koji najviše zagađuju plaže širom sveta.

Zato što se procenjuje da u telima 71 odsto morskih ptica i 30 odsto kornjača može pronaći plastika – i zato što se, njenim sitnjenjem, dobija mikroplastika, još veći neprijatelj vodenih stvorenja.

Zato što zamene postoje.

Jelena Kozbašić