Potpisan Memorandum o razumevanju za projekat „Beogradski metro”

Mobilnost

Foto-ilustracija: Pixabay

U petak je u Palati Srbija potpisan Memorandum o razumevanju za projekat „Beogradski metro”.

Ovaj važan dokument su potpisali ministar finansija Siniša Mali, potpredsednik kompanije „Alstom” Filip Delur, direktor kompanije „Ežis reil” Olivijer Buvar, predstavnik kompanije „Pauer Čajna” Šje Zidije i direktor JKP „Beogradski metro i voz” Stanko Kantar.

Potpisivanju Memoranduma prisustvovali su zamenik gradonačelnika Goran Vesić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ambasadorka NR Kine Čen Bo kao i ambasador Republike Francuske Žan Luj Falkoni.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je rekao da je Beogradski metro najvažniji projekat za srpsku prestonicu, te da je proglašen projektom od nacionalnog značaja.

Kako je precizirao, nakon potpisivanja u aprilu ćemo dobiti idejno rešenje za depo na Makiškom polju, potom će se završiti eksproprijacija i do novembra počeće nasipanje i izgradnja depoa, što će biti i zvanični početak radova na Beogradskom metrou.

„U međuvremenu ćemo usvojiti Plan generalne regulacije šinskih sistema u oktobru, taj plan će definisati sve linije metroa, odnosno definisaće tačno gde će se nalaziti stanice, kao i razvoj BG voza koji treba da se nastavlja na Beogradski metro. Povezaćemo Surčin i Obrenovac koji na taj način nisu povezani od Železničke stanice u Zemunu. Do sada su povezani Mladenovac, Sopot, Lazarevac i Barajevo, a povezaćemo i Pančevo i da tako dobiti jedinstven sistem. Kroz Plan generalne regulacije šinskih suistema predvidećemo novih 50 kilometara tramvajskih šina, od Požeške prema Ceraku, od Novog Beograda prema Bežanijskoj kosi, spuštanje od Bogoslovije prema Adi Huji i prelazak na levu obalu Dunava. Tako se Beograd razvija i konačno ćemo imati ono što imaju svi veliki gradovi, da je šinski podsistem osnovni podsistem prevoza u svim metropolama“, naglasio je zamenik gradonačelnika.

Foto- ilustracija: Pixabay

Prema njegovim rečima, ideja je da tim domaćih arhitekata radi svaku stanicu metroa posebno, što im biti velika referanca u karijeri.

„Ideja je i da svaka metro stanica bude drugačija i da svaka od njih predstavlja taj deo grada, govori o istoriji tog dela grada ili istoriji Srbije. Kada 2028. godine završimo metro, kao i proširenje BG voza, spojimo BG voz sa Pančevom, završimo izgradnju 50 kilometara tramvajske mreže naš osnovni podsistem biće šinski, što znači i ekološki„, rekao je Vesić.

„Mi smo u međuvremenu doneli odluku da više ne kupujemo ni jedan autobus na dizel gorivo“, naveo je Vesić i istakao da će za nekoliko biti raspisan tender za kupovinu stotinu novih zglobnih autobusa na prirodni gas.

„Do 2028. godine svake godine ćemo kupovati po sto autobusa i nećemo više imati ni jedan autobus koji će ići na dizel, koji će inače biti dopunski podsistem u odnosu na šinski. To je i najznačajniji doprinos smanjenju zagađenja„, kazao je Vesić.

Foto-ilustracija: Unsplash (Samuel-Elias)

Ministar finansija Siniša Mali je naglasio da se potpisivanjem ovog sporazuma jasno definišu prava i obaveze svih onih koji učestvuju u ovom projektu i time je načinjen još jedan važan korak bliže realizaciji višedecenijskog sna.

„Prve linije beogradskog metroa će povezivati Železnik i Mirijevo dužine 21,3 kilometara i ona bi trebalo da bude gotova do 2028. godine, a druga linija biće od Mirijeva do Zemuna dužine 19,2 kilometra. Trenutno radimo i na konceptu treće linije koja će povezivati delove grada koji neće biti povezani sa prve dve linije i sa BG vozom“, istakao je Mali i dodao da preliminarna analiza pokazuje da će izgradnja obe linije metroa u Beogradu koštati oko 4,4 milijarde evra.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović je istakao da je preuzeta realizacija najkompleksnijeg infrastrukturnog objekata na Balkanu.

„Metro će potpuno promeniti percepciju ovog grada. Vrlo brzo ćemo otvoriti mogućnosti da Beograd bude čist grad i da automobili ne budu na svakom koraku. Realizacija ovog projekta znači i rešavanje ekološkog problema, a metro predstavlja krunu naših investicija“, istakao je Momirović.

Direktor francuske kompanije „Ežis rejl” Olivije Buvar je kazao da se oseća počastvovano, ponosno i uzbuđeno što učestvuje u ovom projektu.

Foto-ilustracija: Unsplash (Adelin Preda)

„Naši planovi su da nastavimo da razvijamo kompaniju u Srbiji, namera nam je da u narednih pet godina utrostručimo zaposlenost i uposlimo 120 srpskih inženjera, a Beograd će ostati sedište naše kompanije za ceo zapadni Balkan. Realizacija ovog projekta značiće i omogućavanje „zelene” mobilnosti u Beogradu i uveren sam da će glavni grad biti predvodnik u tim procesima“, kazao je Olivije Buvar.

Potpredsednik „Alistom grupe“ Filip Deler rekao je da je ovo istorijski trenutak za Beograd.

„Istrajni smo u našim namerama i ponosni smo što ćemo obezbediti najnoviju tehnologiju za Beogradski metro, potpuno automatizovanu“, saopštio je Deler.

Predstavnik kompanije „Pauer Čajna” u Srbiji Šje Zidije istakao da se u kompaniji svi osećaju vrlo počastvovanim što učestvuju u projektu izgradnje beogradskog metroa.

„Mi ćemo iskoristiti sve naše resurse i iskustvo u izgradnji metroa kako bi ovaj projekat sproveli na nabolji način“, kazao je Šje Zidije.

Izvor: Grad Beograd