Poljska firma razvija vozove na vodonik

Foto: pixabay

Vodonik se može pokazati kao veoma efikasan način za nisko ugljenično napajanje vozova.

Tako tvrdi poljska kompanija za proizvodnju uglja JSW i PKP Cargo, nacionalni operater železničkog saobraćaja koji sarađuju u istraživanju i potencijano proizvodnji novih vrsta lokomotiva i teretnih vagona sa pogonom na vodonik.

Glavni cilj je smanjiti potrošnju energije i smanjiti emisije gasova staklene bašte. JSV takođe razmatra mogućnost korišćenja vodonika iz koksne peći, nusproizvoda industrijskog procesa. Predsednik PKP Cargo, Česlav Varesvic rekao je: „Korišćenje vodonika za pogon naših lokomotiva će povećati konkurentnost naših usluga.“

Godine 2016. zaključeno je da na globalnom nivou, putni saobraćaj, samo u svrhe prevoza robe, doprinosi za oko 2,230 miliona tona ugljen dioksida godišnje. Očekuje se da će, kako se ekonomija bude razvijala, potrebe za prevozom robe rasti i doprinositi gasovima sa efektom staklene bašte za 2800 miliona tona do 2030. godine  i 3840 miliona tona ugljen dioksida do 2050. godine ako se trenutni trendovi nastave.

Poznato je da saobraćaj ima najveći doprinos emisija gasova staklene bašte na teritoriji Evropske unije. Evropska unija obavezala se da smanji gasove staklene bašte koji dolaze kao produkt sagorevanja goriva za 6% do 2020. godine. Mnogi naučnici, kompanije i organizacije intenzivno rade na tome da pronađu alternativu tradicionalnim gorivima a otkriveno je da vodonik ima veliki potencijal u održivom saobraćaju.

Milan Zlatanović

Izvor: liveenergynews