Podstaknute klimatskom politikom, kompanije se takmiče za čistija goriva

Foto-ilustracija: Pixabay

Jedan od najvažnijih trendova u klimatskim promenama nije ništa što ste već čuli u raznim kampanjama, već nešto tako jednostavno kao osnovni podaci – i tehnološka eksploatacija istih.

Kompanije otkrivaju više podataka o sopstvenim emisijama štetnih gasova od potpisivanja Pariskog klimatskog sporazuma 2015. godine, a najnoviji trend podstiče konkurentne kompanije da sve više koriste zelenu energiju. Najviše nade, na globalnom nivou, svi polažu u novoizabranog predsednika Džo Bajdena.

Bajdenov agresivan i sveobuhvatan klimatski plan uključuje cilj da se zahteva od „javnih preduzeća da otkriju klimatske rizike i emisije štetnih gasova u svojim poslovanjima i lancima snabdevanja.

Kompanija „Ekspansiv“ je nakon odluke francuske vlade 2020. godine da blokira 7 milijardi dolara težak ugovor o uvozu američkog prirodnog gasa, od zbog zabrinutosti oko uloge tog goriva u izazivanju klimatskih promena, dobila veliki broj poziva raznih energetskih kompanija koje su se raspitivale za njene usluge.

Na osnovu podataka koliko su čisti, ova kompanija koristi podatke i tehnologiju kako bi omogućila kompanijama da kupuju i prodaju proizvode, uključujući prirodni gas.

„Odgovorni proizvođači prirodnog gasa pokušavaju da pronađu način da plate dobre stvari koje rade posao“, rekao je Džon Melbi, predsednik kompanije „Ekspansiv“.

Foto-ilustracija: Pixabay

Za smanjenje emisija, bilo kroz vladinu politiku ili napore privatnog sektora, najvažnija osnova je upotreba podataka.

„Ne možete upravljati onim što ne možete izmeriti, pa se postavlja logično pianje – ako ne znate kolike su vaše emisije, kako ih možete onda meriti?“, pita se Stiven Rotstin, stručnjak iz „Ceresa“, neprofitnoj organizaciji koja podstiče održivije investiranje.

Kina, Evropa, Amerika i ostale zemlje su se 2015. godine obavezale Pariskim klimatskim dogovorom da će smanjiti emisije štetnih gasova do 2050. godine. To je najsnažnija poruka da se nacije ozbiljnije posvećuju ovom problemu.

„Došlo je vreme kada se kompanije nadmeću oko toga kako mogu biti zelenije“, rekao je Brajan Staford, izvršni direktor kompanije „Dilidžent“, softverske firme koja se bavi pitanjima upravljanja, uključujući i oblasti zaštite životne sredine.

Jovana Canić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti