Počela proizvodnja biorazgradivih papirnih slamčica u Srbiji

Foto-ilustracija: Pixabay

Posebna vrsta papira, koja se lepi brašnom i šećerom, a potom oblaže šarenim papirom u raznim bojama i veličinama.

Tako izgledaju biorazgradive slamčice koje proizvodi preduzeće „Fill“- korisno, praktično, upotrebljivo i pre svega biorazgradivo i nimalo štetno za okolinu.

Porodično start up preduzeće „Fill“, Beograđanina Dragana Filipovića, počelo je u maju ove godine da proizvodi ove slamčice za tržište naše zemlje, Austrije i Slovenije.

Začetnik ovog posla u našoj zemlji je, pre lansiranja biznisa, sa prijateljima inženjerima posetio Kinu ali i nekoliko sajmova u Evropi i Aziji kako bi u potpunosti razumeo postupak dobijanja proizvoda.

„Pre godinu dana sam došao na ideju, razgovarajući sa prijateljima koji rade u ugostiteljskim objektima, ali i učeći o posledicama gomilanja plastičnog otpada. Shvatio sam da i na našem tržištu treba pronaći alternativu plastici za jednokratnu upotrebu i istraživanjem došao do kompanije u Kini, čije mašine proizvode papirne slamčice, čaše i kese“, počinje priču Dragan za Nedeljnik i dodaje da su svi bili sumnjičavi prema njegovoj ideji ali da sada svi govore da je sjajna.

Dragan kaže da su pojedini ugostitelji u Srbiji prepoznali važnost prelaska na ekološki održive proizvode i zainteresovani su za njegovu ponudu, kao i nekoliko distributera. Ono što ga je posebno motivisalo da pokrene ovaj posao nije bilo samo dobra reakcija ljudi na papirne slamčice, već i loša reakcija mnogih životinjskih vrsta na one od plastike ali i to što se svuda u svetu plastični proizvodi za jednokratnu upotrebu postepeno ukidaju.

„Kada ribe vide plastičnu slamčicu, pomisle da je glista i progutaju je. Kornjače u morima najčešće umiru upravo zbog konzumiranja plastičnog otpada. Kao kompanija ćemo pokrenuti i edukacije na ovu temu, jer mnogi ljudi u našoj zemlji nisu svesni kako i koliko plastika utiče na prirodu, a time i na svakog od nas. Konkretno, plastičnu slamčicu koristimo tek nekoliko minuta, a potom joj je potrebno i do tri veka da se razgradi u prirodi“,  naglašava on.

Kampanje koje se sprovode širom sveta sa clijem manje upotrebe jednokratnih plastičnih proizvoda su sve popularnije. Dragan se nada da će i ovdašnja javnost, institucije, ali i privreda prepoznati ovu temu kao značajnu, kao i da će zelena ekonomija u Srbiji zaživeti u većoj meri.

Izvor: Nedeljnik

Željka Vesić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti