Peruanci inženjerstvo promovišu bilbordom koji vazduh pretvara u pijaću vodu

Foto: UTEC Lima

Hteli mi to da priznamo ili ne, marketing utiče na našu podsvest – čak i okoreli protivnici gaziranih pića, gledajući idilične zimske prizore, srećne osmehe porodice ispred kamina, irvase i Deda Mraza iz Koka-kolinih reklama u vreme božićnih praznika, pokleknu i požele čašu ovog osvežavajućeg napitka. Poslednja kompanija koja me je „prevarila“ na ovaj način (a da sam to naknadno shvatila) bila je Jaffa i to svojim bilbordom obmotanim u sjajnu srebrnu foliju njihovog proizvoda, Mančmeloua. Čim sam ga videla, znala sam da ću kao poslasticu posle ručka imati upravo ovaj penasti desert preliven čokoladom.

Univerzitet inženjerstva i tehnologije iz Perua imao je nešto drugačiju zamisao bilborda u odnosu na Jaffu. U svrhu promocije ove visokoobrazovne ustanove pred upisni rok za buduće studente, u peruanskoj prestonici, Limi, konstruisan je bilbord koji vazduh pretvara u pijaću vodu.

Lima je drugi po veličini glavni grad na svetu koji je smešten u pustinji, a njegovi stanovnici vode bitku za vodu za piće. Mnogi se njome snabdevaju na bunarima, ali voda koju iz njih vade često je zagađena. Ipak, atmosferska vlažnost u Limi iznosi 98 odsto.

Univerzitet i marketinška agencija upravo su u vazduhu otkrili rešenje problema manjka vode – te tako privukli mlade Peruance inženjerstvu i tehnologiji. Pet generatora iz bilborda „hvataju“ i pročišćavaju vlažnost iz vazduha, nakon čega ona biva skladištena u rezervoarima od 20 litara. Inženjeri su metod rada objasnili kao proces „obrnute osmoze“.  Za samo tri meseca bilbord je, proizvodnjom 10 hiljada litara pijaće vode, obezbedio mesečne potrebe stotina peruanskih porodica.

Odlična društveno odgovorna kampanja, zar ne?

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti