Na Fruškoj gori sakupljeno 60 džakova otpada

Foto: Executive Group

Globalno nagomilavanje plastike u prirodi je sve veći problem. Procenjeno je da je od pedesetih godina prošlog veka pa do sada u svetu proizvedeno oko 8.3 milijarde tona plastike.

Više od pola te plastike završilo je na deponiji ili u prirodnom okruženju, gde će se razlagati tokom dugog vremenskog perioda.

Prema procenama WWF-a (World Wildlife Fund – Svetski fond za zaštitu divljih životinja), samo jedna plastična flaša razlaže se oko 450 godina, predstavljajući za to vreme ne samo ružan prizor, već prvenstveno ozbiljan problem za prirodu i sva živa bića u njoj.

Sve veće količine nepropisno odložene plastike čine od naše okoline smetlište, ali i utiču na zdravlje prirode i živih bića u njoj. Kako bismo zaštitili prirodnu okolinu, od velikog značaja je svest pojedinca o štetnosti plastike, preispitivanje i promena naših navika, kao i prilagođavanje stila života.

Naš doprinos zaštiti prirode je bitan, a ogleda se u odgovornom odnosu prema prirodi, reciklaži i upotrebi ekoloških proizvoda koji adekvatno mogu poslužiti umesto plastičnih i jednokratni na koje smo navikli. Ono što je najbitnije je svakako i odgovoran odnos prema životnoj sredini koji podrazumeva da ne ostavljamo otpad u prirodi.

Za zaštitu životne sredine doprinos pojedinaca i društva je izuzetno važan, ali su pored toga vrlo značajni akteri u očuvanju planete i kompanije. Kompanija Lidl Srbija visoko uvažava segment odgovornog poslovanja i u okviru svojih projekata sprovodi ekološku strategiju „REset Plastic“, čija je važna komponenta, između ostalog, i uklanjanje plastičnog otpada.

Foto: Executive Group

Pored toga, kompanija Lidl Srbija je definisala dva cilja u vezi sa plastičnom ambalažom Lidl brendova koje treba da ispuni do 2025. godine. Ciljevi se odnose na: smanjenu upotrebu plastike za 20 odsto i nastojanje da 100 odsto plastike sopstvenih pakovanja bude maksimalo reciklabilno.

U Lidl prodavnicama se već uveliko koriste višekratne vrećice za voće i povrće, kao i mnoge ekološke alternative svakodnevnih proizvoda. Ambalaža određenih proizvoda Lidl brenda smanjena je za oko 20 odsto, što podrazumeva ne samo uštedu ambalažnog materijala, tj. plastike, već i smanjenje emisija CO2.

Na ovaj način je zadržana dosadašnja količina proizvoda, ali je sam proizvod postao održiviji, o čemu govori i oznaka na samom pakovanju. Osim toga, ukinuta je jednokratna plastika, kao što je plastični pribor za ručavanje i plastične čaše.

U sklopu jednog od koraka gore pomenute strategije, kompanija Lidl Srbija pokrenula je akciju uklanjanja otpadekološki proiza i plastične ambalaže iz prirode. U saradnji sa Gorskom službom spasavanja i kompanijom EkoStar Pak, Lidl Srbija je nakon Kopaonika i Stare planine, organizovala i treću akciju čišćenja planina.

Ovog puta se na Fruškoj gori okupilo preko 20 volontera Gorske službe spasavanja, EkoStar Paka i Lidla Srbija. Tokom višesatne akcije sakupljeno je oko 60 džakova otpada, kako reciklabilnog tako i komunalnog. Nakon akcije, kompanija EkoStar Pak je sav prikupljeni otpad odložila i obradila.

Izvor: Executive Group

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti