Lufthanzin najduži let u istoriji u službi klimatskih istraživanja

Vesti | Svet

Foto-ilustracija: Pixabay

Poznata nemačka avio-kompanija Lufthanza, u nedelju je iz Hamburga poslala svoj Airbus A350-900 na najduži let u istoriji kompanije.

U ponedeljak je avion sleteo na Foklandska ostrva posle 15 sati i 36 minuta i skoro 14 hiljada pređenih kilometara.

Foklandska ostrva su udaljena samo 1.500 kilometara od Argentine i 5.000 kilometara od Antarktika.

Airbus A350 poznat je po dugim letovima, a posebno se pamti najduži komercijalni let u istoriji vazduhoplovstva koji je trajao 18 sati i 40 minuta koliko je avionu trebalo da stigne od Njujorka do Singapura.

Odredište Lufthanzine letelice nije bilo tek tako izabrano – posada koju su činila 92 putnika pridružuje se istraživačkom brodu Polarstern koji je na važnoj antarktičkoj misiji, a svi članovi ove ekspedicije su bili dve nedelje u karantinu da bi bili sigurni da neko nije zaražen koronavirusom.

Foto-ilustracija: Unsplash (Dennis Gecaj)

Istraživači nemačkog Instituta „Alfred Vegener“ će nakon sletanja da se ukrcaju na ledolomac i da provedu dva meseca na antarktičkom moru skupljajući podatke koji se tiču daljih istraživanja klime i klimatskih predviđanja u budućnosti.

„Drago nam je što možemo da podržimo polarnu istraživačku ekspediciju tokom ovih teških vremena. Posvećenost istraživanju klime nam je veoma važna. Na ovom polju aktivni smo više od 25 godina i pojedine letelice Lufthanzine flote opremili smo mernim instrumentima. Naučnici širom sveta koriste podatke prikupljene tokom putovanja kako bi klimatski modeli bili što precizniji i kako bi poboljšali predviđanja vremenskih prilika u budućnosti “, rekao je Tomas Jan, kapetan Lufthanzinog leta i menadžer projekta zadužen za projekat Foklandskih ostrva.

U „normalnim vremenima“ posada bi putovala preko Argentine ili Južnoafričke Republike na Antarktik. Ovako, zbog pandemije koronavirusa, redovni letovi ne dolaze u obzir.

Koronavirus kriza je uzela svoj danak u vazduhoplovnoj industriji, primoravajući avio-kompanije da poštuju ograničenja putovanja, obustave letove ili ih modifikuju.

Međutim, nekoliko avio-kompanija i proizvođača aviona iskoristilo je ovu trenutnu „prepreku“ da aktivno doprinese naporima da se avionska putovanja učine održivijim i da se bore protiv klimatskih promena u industriji koja je gotovo po definiciji sinonim za loš odnose prema klimi. Neki od napora su rad na istraživanju različitih biogoriva kako bi se poboljšala ekonomičnost goriva i smanjila buka koji avioni proizvode tokom leta.

Jovana Canić