Lista proizvođača automobila koji obustavljaju proizvodnju u Evropi do daljnjeg

Mobilnost

Foto-ilustracija: Pixabay

Fijat je pre nekoliko dana saopštio da će do kraja marta obustaviti proizvodnju u devet fabrika u Evropi među kojima je i Zastavina proizvodna linija u Kragujevcu. Ipak, ova auto-kompanija nije jedina koja se usled širenja koronavirusa odlučila na takav drastičan poduhvat.

Na spisku se nalaze i BMW koji neće raditi od kraja ove nedelje do 19. aprila. Pored fabrika na našem kontinentu i na jugu Afrike, kompanija do daljnjeg „stavlja katanac“ i na svoja evropska zastupništva zato što se potražnja za automobilima smanjila.

Dajmler će na novonastalo stanje na tržištu reagovati tako što će prepoloviti proizvodnju Mercedesa. Usled nemogućnosti održanja lanca nabavke, na dve nedelje suspendovaće rad pojedinih postrojenja.

Od 19. marta, proizvodnju će smanjiti i Ford. Očekuje se da će to potrajati nekoliko nedelja, a privremenom obustavom nisu obuhvaćeni pogoni u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali jesu oni u Nemačkoj, Rumuniji i Španiji.

Zbog pada prodaje, ali i poteškoća u dobavljanju neophodnih delova i opreme, stala je i proizvodnja automobila marke Nisan u Sanderlendu u Engleskoj.

Škoda od danas privremeno zaustavlja rad fabrika u Češkoj.

U istoj zemlji, Hjundai nastavlja da punom parom, u tri smene, „štanca“ nove električne modele – i30 i Kona.

Zemlje u kojima je svoju proizvodnju prekinula Tojota su Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Češka, Poljska i Turska.

Reno se na određeno vreme povukao iz Francuske i Slovenije. Rezove u proizvodnji vozila uveo je i u Maroku i Portugalu.

Iako njegovi pogoni u Švedskoj za sada funkcionišu uobičajeno, Volvo je bio prinuđen da zatvori fabriku u Belgiji. Proizvođač ne želi da prognozira kada će je ponovo otvoriti zbog nepredvidivosti epidemije.

Audi je najavio obustavu proizvodnje u Nemačkoj, Belgiji i Mađarskoj.

Jedan od predvodnika auto-industrije nemački Folksvagen trenutno posluje pod sloganom „Prevazići ćemo krizu koronavirusa“. Tom cilju doprinosi privremenim „gašenjem“ proizvodnje u svom sedištu Volfzburgu i drugih centrima u matičnoj zemlji, kao i Španiji, Portugalu i Slovačkoj.

KOVID-19 je pogodio i proizvođače luksuznih četvorotočkaša – Lambordžini, Jaguar i Ferari. Proizvodnja prve kompanije biće dvostruko manja u Italiji do 25. marta, druga će, prema sopstvenim tvrdnjama, ipak pokušati da se odupre zatvaranju barem do kraja nedelje, a treća je stopirala proizvodne linije u dve fabrike do 27. marta.

Među onima koji su proizvodnju nastavili neometeni ovom situacijom je i Honda. Kompanija navodi i da je dopremanje delova u njen proizvodni pogon u Ujedinjenom Kraljevstvu stabilno.

PSA grupa je prekinula proizvodnju na evropskom kontinentu do 27. marta. Odluka znači da do tada neće biti novih Pežoa, Sitroena i Opela.

Jelena Kozbašić