Tenderi

Takmičenje startapova u oblasti poljoprivrede i hrane

Foto: EIT Food, via Startit

Ove godine će se po prvi put u Srbiji održati RIS Innovation Prizes takmičenje u organizaciji Evropskog instituta za inovacije i tehnologiju u oblasti hrane (EIT Food) i Startita.

RIS Innovation Prizes jedno je od najvećih takmičenja startapova u poljoprivredno-prehrambenoj grani u Jugoistočnoj Evropi s ciljem da podrži startapove i preduzetnike u ranoj fazi koji mogu doprineti transformaciji našeg sistema hrane, čineći je zdravijom, održivijom i pouzdanijom.

U pitanju je pitching takmičenje koje se sastoji iz dve faze, prva faza su državna finala (Demo Day) kojima prethodi jednodnevna radionica, na kojoj učesnici imaju priliku da sa mentorima usavrše svoje prezentacione veštine.

O takmičenju i nagradama

Pored Srbije državna finala se održavaju u još 16 zemalja Jugoistočne Evrope, a učesnici će se boriti za novčane nagrade od 1.000, 3.000 i 5.000 evra, dok če se pobednik plasirati na Veliko Finale Innovation Prizes takmičenja gde će se zajedno sa pobednicima iz drugih zemalja takmičiti za novčane nagrade od 10.000, 15.000 i 25.000 evra.

Domaće izdanje RIS Innovation prizes takmičenja će se održati početkom juna, a veliko finale će biti održano u novembru 2020. godine.

Kome je namenjeno?

RIS Innovation Prizes je takmičenje koje je namenjeno svim preduzetnicima, startapovima i inovatorima u ranoj fazi koji razvijaju rešenja iz AgriTech-a, koji uključuje inovacije iz poljoprivredno-prehrambene oblasti.

Prijave

Za RIS Innovation Prizes se možete prijaviti putem ovog linka, a prijave su otvorene do 24. maja. Za pitanja i više informacija možete se javiti putem mejla na preduzetnistvo@startit.rs.

Izvor: Startit

Konkurs za novinarsku priču u vezi sa problematikom zaštite prirode

Centar za zaštitu i proučavanje ptica (CZIP) raspisuje konkrus za novinarske radove, odnosno pruža jednokratnu novčanu podršku za novinarku ili novinara koji bi se posvetili istraživanju problematike zaštite prirode, sa posebnim akcentom na šumarstvo i zaštitu šuma. Podrška istraživačkom novinarstvu u oblasti zaštite prirode deo je regionalnog projekta „Partnerstvo za prirodu“ koji podržava GIZ – Otvoreni regionalni fond za implementaciju sporazuma u oblasti biodiverziteta (ORF BDU) u ime nemačke vlade, a koji CZIP realizuje u partnerstvu sa Centrom za životnu sredinu (Bosna i Hercegovina) i Društvom za zaštitu i proučavanje ptica (Srbija).

Jednokratna podrška od 800 evra bruto pokriva sve vrste troškova vezane uz istraživački rad, a prema potrebama kandidata može biti iskorištena za troškove putovanja, vremena provedenog za istraživanje ili opreme. U okviru ovog poziva moguće je podržati do dve istraživačke priče, odnosno istraživački rad dva novinara/ke.

U cilju pružanja adekvatne stručne podrške CZIP nudi:

– Savetovanje, te upoznavanje konteksta i problematike iz oblasti zaštite prirode;
– Umrežavanje i izradu kontakata za dalje izveštavanje iz područja zaštite prirode;
– Podršku u stvaranju visokog nivoa poznavanja problematike i konteksta, na čijoj se osnovi može nastaviti samostalno baviti temom;
– Priliku novinarima da budu deo pozitivne promene.

Zadatak odabranog novinara ili novinarke je napisati istraživačku priču u formi od minimalno dva članka ili video priloga koji se bave izveštavanjem o problemu u oblasti šumarstva ili zaštite šuma. Koncept istraživanja i forma izveštavanja nisu unapred zadati, a novinari imaju mogućnost biti slobodni i kreativni u osmišljavanju istraživanja. Na raspolaganju će im biti CZIP resursi, literatura i mogućnost korišćenja konsultacija i savetovanja sa stručnim osobama u ovoj oblasti na regionalnom nivou i to u okviru BioNET mreže.

Mogu se prijaviti svi novinari/ke bez obzira na prethodno iskustvo u istraživanjima o zaštiti prirode. Prijave se šalju imejlom na adresu jelena.vukasinovic@czip.me najkasnije do 15. maja. Rok za predaju priča je do 30. juna.

Prijava mora sadržati:

– biografiju;
– primer novinarskog istraživačkog rada (3 članka, reportaže ili druge primere sadržaja);
– koncept rada (2.500 znakova: motivacija, teme koje su kandidatima zanimljive i želeli bi ih istraživati, metode koje će koristiti i oblik rada – članak, video, itd).

Izvor: CZIP

Foto-konkurs za najbolje tematizovanje problema plastičnog otpada

Foto: Bazelska konvencija

Zagađenje životne sredine plastičnim otpadom jedan je od najvećih globalnih izazova. Kako bi se podigla svest javnosti o ovoj izuzetno važnoj temi raspisan je foto-konkurs kojim se traži fotografija koja na najbolji način tematizuje problem plastičnog otpada i podstiče na razmišljanje o mogućim rešenjima, dosadašnjem napretku, kao i izazovima i mogućnostima za dalje delovanje.

Konkurs je raspisalo Partnerstvo o plastičnom otpadu koje je osnovano u maju 2019. godine na poslednjoj Konferenciji stranaka Bazelske konvencije. Svrha Partnerstva je podsticanje poslovnog sektora, vlade, akademske zajednice i civilnog društva na poboljšanje i promociju za životnu sredinu prihvatljivog upravljanja plastičnim otpadom na globalnom, regionalnom i nacionalnom nivou, kao i prevenirati i smanjiti nastajanje takvog otpada.

Pobedničke fotografije biće izložene na sledećoj Trostrukoj konferenciji stranaka Stokholmske, Bazelske i Roterdamske konvencije, koja se održava u Ženevi, u Švajcarskoj, u julu 2021. godine. Sve pristigle fotografije ocenjivaće međunarodna komisija, uključujući i fotografkinju Nacionalne geografije, Saru Hilton.

Više detalja o konkursu možete naći na linku.

Izvor: Ministarstvo zaštite okoline i energetike Hrvatske

STARTUP3 – novi biznis akceleratorski program

Foto: STARTUP3

Novi biznis akceleratorski program STARTUP3 ima za cilj da izgradi pametni ekosistem, odnosno ekosistem visoko tehnoloških habova, gde će se podsticati visoko tehnološki startapovi i mala i srednja preduzeća kako bi se razvile i stvorile nove mogućnosti za finansiranje i širenje poslovanja. Program finansira Evropska unija u okviru programa Horizon 2020.

Biznis i razvojni program

STARTUP3 biznis i razvojni program omogućava građenje ekosistema u kome se klasterima, tehnološki orijentisanim malim i srednjim preduzećima, tržišno orijentisanim istraživačima, visoko tehnološkim preduzećima, individualnim inovatorima/istraživačima koji imaju inovativne ideje daje mogućnost da svoje ideje prenesu u konkretnu industriju. Eksperti iz digitalnih klastera i habova će voditi ciljnu publiku i obezbediti im podršku kroz ceo proces povezivanja sa velikim kompanijama, kao i odabrati one koje imaju najviše potencijala.

Koje su faze programa?

NAJBOLJI POTENCIJAL

Prva faza poČinje odmah nakon peer to peer evaluacionog procesa. Očekuje se da 25 najboljih projekata od svih prijavljenih budu deo ove faze. Tokom prve faze, STARTUP3 će dati podršku inovatorima u razvoju njihovih koncepata i ideja, identifikacije trenutnih problema na tržištu, procene minimalne vrednosti projekta, kao i potrebnog ulaganja u projekat i pronalaženja konkurencije na tržištu.

MENTORSTVO: IDEJA DO PROIZVODA

Ukupno 10 projekata iz prve faze koji imaju najbolji potencijal dolaze do faze 2. Tokom druge faze, timovi će proći kroz pripreme za fazu 3, proizvod do tržista, dostavljajući validan rezime poslovnog plana i dokaz o soft veštinama koje su im potrebne za poslovne sastanke. Nakon ove faze, projekti koji imaju najveći tržišni potencijal će proći u poslednju fazu.

PROIZVOD DO TRŽIŠTA

Najboljih 5 projekata dolazi do poslednje faze. Tokom treće faze dolazi do uspostavljanja partnerstava i detektovanja pravih investicionih prilika za projekte koji su se pokazali kao najbolji tokom STARTUP3 biznis i razvojnog programa. Oni koji dođu do treće faze će imati pristup investitorima, klijentima, korporativnim partnerima i internacionalnim akceleratorskim predstavnicima kako bi uspostavili komunikaciju u smislu prodaje, perspektive, korisnika, tržišta i kupaca.

JAVNI POZIV – Kako se prijaviti?

Sve što je potrebno za prijavu je snimiti dvominutni video u kome ćete predstaviti svoju ideju ili proizvod, postaviti snimak na YouTube, a zatim popuniti aplikacionu formu zajedno sa linkom za video. Video treba da sadrži vaše prethodno iskustvo, kako ideja/proizvod utiču na današnje tržište i kako vidite vašu ideju/proizvod u budućnosti!

Zvuči komplikovano, ali zaista nije! Uverite se sami!

Prijavite se OVDE.

ROK ZA PRIJAVU JE 20. APRIL 2020.

Kontakt

Za više informacija, pomoć prilikom prijavljivanja i za sva ostala pitanja, budite slobodni da se obratite organizatorima na info@startup3.eu.

Projektantski nadzor za rekonstrukciju grupe MHE Istok i Zapad u vlasništvu JP EPS

U vlasništvu Javnog preduzeća „Elektroprivreda Srbije“ (JP EPS) nalaze se male hidroelektrane, čije su pouzdanost i proizvodnja usled starosti i dugotrajne eksploatacije dosta umanjene, navodi se u javnom pozivu za rekonstrukciju i modernizaciju pojedinih ovakvih elektroenergetskih postrojenja. Time će se povećati godišnja proizvodnja električne energije, kao i produžiti proizvodni ciklus za naredih 40 godina. Neke od ovih MHE imaju i istorijski značaj, odnosno predstavljaju kulturno dobro.

EPS je stoga doneo je odluku da pristupi rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji ili sanaciji postojećih MHE, za šta je obezbeđen kredit Evropske banke za obnovu i razvoj, kao i sopstvena sredstva investitora u potrebnoj meri.

Predmet ovog Projektnog zadatka su sledeće MHE u vlasništvu JP EPS i to:

1. MHE „Raška“ – Novi Pazar,
2. MHE „Sveta Petka“ – Niš,
3. MHE „Sićevo“ – Niš,
4. MHE „Temac“ – Pirot,
5. MHE „Sokolovica“ – Zaječar,
6. MHE „Vučje“ – Leskovac i
7. MHE „Jelašnica“ – Surdulica.

Energoprojekt-Hidroinženjering a.d. iz Beograda, po ugovoru sa JP EPS, izrađuje Projekte za izvođenje radova na rekonstrukciji predmetnih MHE u vlasništvu JP EPS.

Projektovani radovi na predmetnim MHE obuhvataju arhitektonsko – građevinske radove na mašinskim zgradama elektrana, građevinske radove na rekonstrukciji, sanaciji ili adaptaciji dovodno-odvodnih organa, radove na rekonstrukciji hidrotehničkih instalacija, radove na rekonstrukciji ili zameni proizvodnih agregata i prateće mašinske, hidromehaničke i elektro opreme agregata i elektrana.

Projektovani radovi na predmetnim MHE obuhvataju arhitektonsko – građevinske radove na mašinskim zgradama elektrana, građevinske radove na rekonstrukciji, sanaciji ili adaptaciji dovodno-odvodnih organa, radove na rekonstrukciji hidrotehničkih instalacija, radove na rekonstrukciji ili zameni proizvodnih agregata i prateće mašinske, hidromehaničke i elektro opreme agregata i elektrana.

Projektovani radovi za MHE „Sićevo“ obuhvataju izgradnju nove mašinske zgrade sa ugradnjom dva (2) nova proizvodna agregata i prateće opreme.

Rok za dostavljanje ponuda je 24. april do 9 sati. Ponude će biti otvorene istog dana u 10 sati u prostorijama EPS-a.

Više informacija pronađite OVDE.

Konkurs za mlade sa ciljem podizanja svesti i pokazivanja snažne veze između zemljišta, biodiverziteta i klime na temu “Hrana. Ishrana. Vlakna.”

Foto-ilustracija: Unsplash (Federico Respini)

Konvencija Ujedinjenih nacija o borbi protiv dezertifikacije (UNCCD) na svom sajtu (www.unccd.int) juče, 25. marta je objavljen konkurs za mlade sa ciljem podizanja svesti i pokazivanja snažne veze između zemljišta, biodiverziteta i klime, na temu “Hrana. Ishrana. Vlakna.” (slogan Dana borbe protiv dezertifikacije i suše 2020).

Pozivaju se mladi između 15 i 30 godina da budu UNCCD Land Heroes i da učestvuju u takmičenju tako što će od srede, 25.3.2020. godine da objave svoj video ili sliku, ohrabrujući svoje sledbenike da učine isto i pomognu da se mladi podstaknu da se brinu o zemljištu kao deo rešenja za klimatske promene.

To mogu učiniti na Facebook, Instagram i/ili Twitteru, tako što će tagovati @UNCCD i #UNCCDLandHeroes #FoodFeedFibre

Više informacija o konkursu na linku.

Izvor: Ministarstvo zaštite životne sredine

Poziv za studente za učešće u izboru inovativnih projekata za finansiranje

Foto: Fond za inovacionu delatnost

Fond za inovacionu delatnost poziva studente završnih godina osnovnih studija i studente master studija da se prijave za prisustvovanje u finalnoj fazi procesa izbora inovativnih projekata za finansiranje. Odabrani studenti će dobiti priliku da se upoznaju sa radom Fonda za inovacionu delatnost i da prisustvuju prezentacijama projekata koji su uvršteni u uži izbor, kao i diskusijama članova nezavisne Ekspertske komisije koja donosi konačnu odluku o finansiranju. Tokom intenzivnih sastanaka, studenti će imati prilike da se upoznaju sa  procesima odlučivanja, načinom rada investicionih panela, kao i načinom donošenja odluka o finansiranju, odnosno o ulaganju u visokorizične poduhvate.

Ovo je idealna prilika za studente koji imaju ambicije da se u svojoj karijeri bave finansijskim ulaganjem.

Odabrane studente očekuje:

– Upoznavanje sa radom Fonda za inovacionu delatnost (poludnevna prezentacija);

– Intenzivni celodnevni sastanci u trajanju od 4 do 5 radnih dana (poslednja nedelja marta 2020. godine), koji podrazumevaju prisustvo prezentacijama projekata (pitch) i sastancima i diskusijama Ekspertske komisije.

Radni jezik je engleski jezik.

Studenti koji žele da se prijave potrebno je da:

– Pokažu visoku motivisanost za sticanje znanja i praktičnog iskustva;

– Budu student poslednje godine osnovnih akademskih studija ili student master programa;

– Imaju prosek ocena od 8 ili više (na programu koji trenutno pohađa, odnosno na prethodnom nivou studiranja za studente prve godine master studija);

– Imaju odlično znanje engleskog jezika.

Dokumentacija za prijavu:

– Biografija (neophodno je da sadrži i godinu upisa studijskog programa, godinu programa koju kandidat u trenutku prijave pohađa i prosečnu ocenu na tom programu, odnosno na prethodnom nivou studiranja za studente prve godine master studija);

– Preporuka od strane profesora;

– Motivaciono pismo.

Prijave koje sadrže sve navedeno biće uzete u razmatranje.

Prijave je potrebno dostaviti na adresu: dane.atanaskovic@inovacionifond.rs i (cc) milica.bulatovic@inovacionifond.rs.

Rok za dostavljanje prijava je 1. mart 2020. godine.

Najbolje ocenjeni kandidati na osnovu dostavljene dokumentacije biće pozvani na intervju.

Tokom intervjua od kandidata se može tražiti da pokaže i:

– Poznavanje osnovnih pojmova u vezi sa investiranjem, upravljanjem rizicima i startap kompanijama;

– Znanje engleskog jezika.

Nakon obavljenih intervjua, kandidati će biti obavešteni o konačnoj odluci. Jedinstvenu priliku za sticanje iskustva u ovoj oblasti imaće do 2 kandidata.

Fond za inovacionu delatnost brine o zaštiti intelektualne svojine i zaštiti poslovnih tajni, tako da će odabranih kandidata biti u obavezi da potpišu izjavu o zabrani konflikta interesa i o čuvanju poverljivih podataka i informacija sa kojima će biti u dodiru tokom prezentacija i sastanaka Ekspertske komisije.

Za dodatna pitanja budite slobodni da kontaktirate organizatore na adresu dane.atanaskovic@inovacionifond.rs  ili putem telefona na: 011/6555-696.