Kia i Dačija predstavile nove električne automobile

Mobilnost

Foto: Fejsbuk printskrin

Globalna politika ide na ruku električnim automobilima, a moguće je da ćemo do 2050. godine vozila na fosilna goriva moći da vidimo samo u muzejima. Svetske autokompanije jedna za drugom ponosno predstavljaju svoje modele električnih vozila (EV), a uskoro će se i modeli Kie i Dačije naći u prodaji.

Kada je reč o južnokorejskom brendu, Kia je nedavno podelila uvid u Krosover EV6, prvi isključivo električni model.

EV6 će biti zasnovan na hjundaijevoj E-GMP platformi što znači da će moći da pređe preko 500km sa punim punjenjem i napuniti se do 80 odsto za samo 18 minuta.

Krosover EV6 moći će da ubrza do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi, a maksimalna brzina ovog vozila je 260 km/h.

Ovaj model biće sličan hjundaijevom modelu Ajonik 5 koji je i sam nedavno predstavljen, mada će EV6 imati drugačiji stil iznutra i spolja. Baš kao i Ajonik 5, i Kia će predstaviti dve verzije ovog modela – sa jednim i sa dva motora.

Iako još uvek nisu otkrili mnogo detalja, na slici EV6 jasno se vidi elegantna linija koja veoma podseća na najnovije Kiine modele, a ostatak

Foto: Fejsbuk printskrin

sa nestrpljenjem čekamo da vidimo.

Za južnokorejski brend ovo je samo početak jer Kia planira da predstavi još 11 modela električnih vozila do 2026. godine, a njihov prvenac EV6 naći će se u salonima ove jeseni.

I Dačija je predstavila svoj prvi električni model

Ovaj rumunski brend nedavno je predstavio Dačiju Spring, čija će prodaja početi na proleće, kako joj i samo ime kaže.

Električna Dačija biće najjeftiniji električni automobil trenutno dostupan u Evropi pa očekujemo da će ovaj model biti među prodavanijim EV.

Za jeftin auto, baterija i nije tako loša jer je sa jednim punjenjem moguće preći oko 225 km. Punjenje je jednosmerno, a punjač od 30 kV može da napuni bateriju do 80 odsto za manje od sat vremena.

Ipak, maksimalna brzina koju Dačija Spring može da razvije je 78 km/h što ovaj model čini nepogodnim za daleki put, ali ukoliko ste u potrazi za ekološkim vozilom za gradsku vožnju, onda je električna Dačija pravi izbor.

Da je Spring namenjen gradskog vožnji govori i njegov kompaktan izgled kao i njegova okretnost. Budući da je poluprečnik okretanja 4,8 metara, parkiranje bi trebalo da bude veoma lako.

Uz električne automobile, Dačija priprema i  aplikaciju za mobilne telefone koja će korisnicima omogućiti da nadgledaju status punjenja, lociraju vozilo i zagrevaju ili hlade kabinu kontrolišući klima uređaje.

Milena Maglovski