Kako zadržati i parking i zelene površine na istom mestu?

Mobilnost

Pored uštede na troškovima za odvodnjavanje, upotrebom travnih rešetki doprinosi se i očuvanju prirodnog ciklusa kruženja vode jer površina ostaje propusna za vodu… za razliku od betona.

Foto: Facebook (screenshot @ACO Serbia and Montenegro)

Svedoci smo da sve više pojavljuju neslavni primeri ograđivanje zelenih površina u gradskim blokovima kako bi nikao još poneki objekat ili kako bi se prostor izbetonirao i pretvorio u parkinge. Najnoviji slučaj pretvaranja ogromne zelene površine u betonska parkirališta stiže nam iz Novog Sada gde će se čak 4.000 kvadrata zelenila na Bulevaru Evrope pretvoriti u 181 parking mesto.

Nema sumnje da je potreba za parkiranjem u ovom delu grada ogromna, ali postavlja se pitanje da li postoje neka drugačija, savremenija i održivija rešenja za ovakve prenamene zelenog koridora u sive betonske površine. Odgovor je jednostavan – postoje!

Jedno od veoma zgodnih rešenja jesu travne rešetke koje površinama omogućavaju odgovarajuću stabilnost podloge uz očuvanje prirodnog izgleda. Ove saćaste strukture – ACO Areal – napravljene su od 100 odsto recikliranog materijala, omogućavaju da površina bude i ozelenjena, a i da se može koristiti za parkiranja vozila. Pored uštede na troškovima za odvodnjavanje, upotrebom ovog sistema doprinosi se očuvanju prirodnog ciklusa kruženja vode jer površina ostaje propusna za vodu… za razliku od betona.

ACO Areal je jednostavna za rukovanje i ugradnju, a rešetka je dovoljno čvrsta da može da se koristi i za požarne puteve. Otpornost na UV zračenje omogućuje dug vek trajanja, a ono što je najvažnije da je ovo rešenje ekonomično.

Pročitajte više na portalu Gradnja!

Autor: Igor Conić