Kako je zamišljena transformacija Milana u grad za bicikliste i pešake?

Foto-ilustracija: Unsplash (Andrea Ferrario)
Italijanski grad Milano je u prošlosti svoju posvećenost jačanju klimatske otpornosti izrazio planirajući sadnju 3 miliona stabala drveća do 2030. godine, a u novonastalim okolnostima zbog pandemije novog koronavirusa je povećao svoj ulog. Vlasti su predstavile najambiciozniji plan transformacije gradskih ulica u staze namenjene biciklistima i pešacima u Evropi.
Milano i regija Lombardija spadaju među najviše zagađena područja na našem kontinentu, a takođe su se našli i na ozbiljnom udaru trenutne zdravstvene krize.
Kretanje motornim vozilima u ovom urbanom centru je tokom „zatvaranja“ Italije opalo za između 30 i 75 osto. Zajedno sa padom privrednih aktivnosti, smanjenje saobraćaja je uticalo da se kvalitet vazduha u gradu značajno poboljša.
Kako bi se trend koliko-toliko održao nakon normalizacije života, politički zvaničnici su najavili da će u toku leta čak 35 km postojećih milanskih puteva biti prilagođeno vožnji bicikala i šetnji.
Plan, objavljen prošle nedelje, uključuje izgradnju niskobudžetnih privremenih biciklističkih staza, nove i proširene trotoare i ograničenje brzine na 30 km/h. Ulice za bicikliste i pešake imaće prioritet, najavljeno je.
Pročitajte još:
Zamenik gradonačelnika Marko Graneli je izjavio da nadležni organi godinama rade na snižavanju upotrebe automobila. „Naravno, težimo oporavku ekonomije, ali na drugačijim temeljima nego ranije“, objasnio je on.

Foto-ilustracija: Pixabay
Milano je relativno mali, gusto naseljen grad sa 1,4 miliona stanovnika. Čak 55 odsto njih na posao odlazi javnim prevozom. Udaljenost njihovih domova od posla je u proseku niža od 4 km, što čini zaokret od motornih vozila na aktivnije i održivije vidove transporta – izvodljivijim.
Sprovođenje planova u delo će krenuti početkom maja u jednoj od najvažnijih milanskih ulica za kupovinu koja se proteže na 8 km.
Očekuje se da će radovi biti završeni do kraja leta.