Jedna od najvećih kompanija na svetu postaje ugljenično neutralna do 2040. godine

Foto-ilustracija: Pixabay

Svet je protekle godine koristio „onlajn“ kupovinu više nego ikada.

Zbog pandemije koronavirusa količina poslatih pošiljki porasla je drastično tokom protekle godine, zbog čega je broj kamiona koji prenose pakete bio znatno viši od onog iz 2019. godine. Sa druge strane, promet putničkih automobila je znanto opao, jer je većina stanovništva prešla iz kancelarije na posao od kuće.

Kamioni, koji se najčešće koriste za transport robe, emituju veći nivo gasova sa efektom staklene bašte nego sva ostala putnička vozila, pa je kompanijama koje se bave transportom jedan od sledećih koraka, u borbi za smanjenje emisije ugljenika, i kupovina većeg broja električnih vozila.

Prema američkim savetnim podacima, srednji i teški kamioni stvaraju više od 20 odsto emisija iako čine manje od pet odsto putne flote.

„Amazon“, najpoznatija internet prodavnica, daje svoj doprinos u zaštiti životne sredine kupovinom 700 kamiona čiji motori rade na prirodni gas, želeći na taj način da smanji emisiju štetnih gasova.

Povećana aktivnost na putevima dovela je do većeg stepena zagađenja, pa zato kompanije koje vrše transport grade i svoju mrežu električnih vozila, kako bi smanjili emisiju ugljenika.

Amazon je uzbuđen zbog uvođenja novih održivih rešenja za teretni transport i radi na testiranju niza novih tipova vozila, uključujući električna, ‘CNG’ i druga“, navodi se u saopštenju kompanije.

Foto-ilustracija: Pixabay

Ova kompanija je za sada naručila motore za svoj američki vozni park, a pomenuti motori, koje obezbeđuje zajedničko ulaganje kompanija „Cummins Inc.“ i „Westport Fuel Systems Inc.“, trebalo bi da se koriste za Amazonove teške kamione koji idu od skladišta do distributivnih centara.

Kamioni mogu da koriste i obnovljivi i neobnovljivi prirodni gas.

Prirodni gas emituje približno 27 odsto manje ugljen-dioksida kada se sagoreva – u poređenju sa dizel gorivom, prema američkoj Upravi za energetske informacije.

Protekle godine prodaja proizvoda preko Amazonove „onlajn“ prodavce porasla je za 38 odsto, a kompanija je najavila i svoj plan da postane ugljenično neutralna do 2040. godine.

Džef Bezos je prošle godine najavio ulaganje od dve milijarde dolara u projekte koji za cilj imaju ublažavanje klimatskih promena, u okviru prve faze njegovog  Fonda za klimatski zalog (Climate Pledge Fund).

U Amazonu podsećaju da su poslednjih godina smanjili težinu pakovanja za 33 odsto, čime su uštedeli materijal potreban za 1,5 milijardi kutija, a napravili su i potpuno reciklabilne koverte i do sada je 190 miliona takvih koverata isporučeno kupcima u SAD.

Jula prošle godine, predstavljene su i nove ekološke kutije koje se mogu ponovo upotrebiti pre recikliranja. Novim pakovanjima će se naročito obradovati deca i mačke jer se od kutija mogu napraviti kućice za mačke, ali i raznovrsne igračke, poput raketa, robota, automobila.

Jovana Canić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti