Iz Kine stiže talas jeftinih električnih automobila

Foto: Fejsbuk / Yicai Global

Tačno je da su u svetu električni automobili sve popularniji, ali njihov udeo u siromašnijim zemljama još dugo će biti zanemarljiv dokle god im cena drastično ne opadne. Oni, koji bi u ovakvim zemljama mogli da priušte kupovinu električnog vozila, mahom će se ipak opredeliti za benzinca ili dizelaša, što zbog nerazvijene infrastrukture za punjenje, što zbog boljih performansi vozila na fosilna goriva.

Ipak, kupovina automobila na baterije više neće biti misaona imenica čak ni u manje razvijenim zemljama, jer će uskoro na tržištu biti dostupni kineski modeli – duplo jeftiniji od vozila ostalih svetskih proizvođača.

Trenutno najprodavaniji električni model u Kini je Honguang Mini, gradski auto koji proizvodi kineska kompanija SAIC Motor u saradnji sa američkom kompanijom Dženeral Motors, a koji košta svega 4.500 dolara.

Simpatični autić čak je popularniji i od Teslinog Modela 3, koji je sve do januara 2020. godine dominirao kineskim tržištem, a masa je još više „poludela“ za Honguang Minijem otkako je predstavljen i u kabriolet varijanti.

Imajući u vidu niske cene kineskih električnih modela, ali i solidne performanse koje mogu da pariraju modelima evropskih proizvođača, Evropsko tržište uskoro bi moglo postati preplavljeno uvozima iz Kine, piše Euronews.next.

Kina je na dobrom putu da svojim električnim vozilima osvoji ne samo Evropu, već i čitav svet, a tome u prilog svedoče brojne subvencije koje kineske autokompanije dobijaju za razvoj modela na baterije. Takođe, ovu zemlju odlikuje i najnaprednija tehnologija litijum-jonskih baterija, kao i razvijena tehnologija veštačke inteligencije za proizvodnju autonomnih vozila.

Milena Maglovski

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti