Hoće li se uvesti stroži propisi za elektro trotinete u Evropskoj uniji?

Pariz je rešio da ograniči broj električnih trotineta, a Belgija i Nemačka uvode strože propise za njih zbog ometanja pešaka u saobraćaju.

Foto: EP

Električni trotineti su na prepad osvojili Evropu i ostatak planete, ali je, kako navodi „Politiko“, sada tome došao kraj.

Naime, nakon velikog broja nezgoda koje su izazvali korisnici električnih trotineta i, kako se navodi, gužvi i nebezbednosti koju stvaraju na trotoarima, evropski gradovi su odlučili da drastično pooštre propise.

Tako samo u Briselu posluje šest specijalizovanih kompanija za iznajmljivanje električnih trotineta s ukupnom flotom od 7.000 vozila, ali od septembra će biti strogo ograničena mesta na kojima će biti dozvoljeno njihovo parkiranje, a slede i druga ograničenja.

Privlačnost tih vozila kao alternativnog prevoznog sredstva oslanja se na to što korisnici koji ih iznajmljuju mogu da ih nađu uvek kada su im potrebna, a što često dovodi do prevelikog broja trotineta koji pregrađuju trotoare i na razne druge načine ometaju pešake.

Tako je, recimo, i gradonačelnica Pariza An Idalgo u maju ove godine zatražila da se ograniči broj trotineta u gradu i zatražila od kompanija koje se bave njihovim iznajmljivanjem da napuste prestonicu Francuske.

Kako navodi „Politiko“, izgleda da trotineti obeshrabruju ljude da koriste ekološki prihvatljivije načine kretanja, pa i javni prevoz.

Tako je u nedavnoj anketi čak 44 odsto ispitanika reklo da im električni trotinet zamenjuje hodanje, a 30 odsto bi javni prevoz koristilo ako ne bi bilo trotineta.

Izvor: Tanjug

Milisav Pajević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti