Evro dizel umesto D2 za traktore da, ali samo uz korišćenje aditiva

Već nekoliko godina iz prometa je izbačen dizel D2, a kao njegova zamena korisnicima je ponuđeno gasno ulje za koje se smatra da je kvalitetnije gorivo u odnosu na svog prethodnika.

Foto: Milisav Pajević

Od ukidanja D2 gasno ulje je pušteno u promet, ali je namenjeno isključivo prioritetnim potrošačima i može se kupiti samo na određenim pumpama.

To što se može kupiti samo na određenim pumpama mnogim poljoprivrednicima koji imaju stariju mehanizaciju zadaje glavobolju.

Tako Marin Gorjanac, poljoprivrednik iz Bačkog Brega, koji nam je i ukazao na ovu problematiku, da bi nabavio gasno ulje za svoj traktor „belarus“ i žitni kombajn „đuro đaković“, mora da ide u Kljajićevo.

To znači da mora da pređe put od 40 kilometara u jednom smeru i isto toliko u drugom, što svakako poskupljuje troškove poljoprivredne proizvodnje.

Kao alternativa gorivu D2 ponuđen je i evro dizel ali s obzirom na to da je udeo sumpora u ovom gorivu manji u odnosu na sadržaj u D2, i mazivne sposobnosti ovog goriva nisu iste, to jest smanjene su. Ovakvo iskustvo imao je i Marin, jer je usled korišćenja evro dizela bez odgovarajućeg aditiva imao havariju na motoru kombajna.

„Da bi se poboljšala mazivna svojstva evro dizela, kao i drugih dizel goriva s niskim i ultraniskim sadržajem sumpora, preporuka je da se koriste dizel aditivi.

Ovi aditivi se koriste tako što se sipaju u rezervoar i namešavaju s dizel gorivom, a posebno se preporučuju za mehnaizaciju koja ima starije generacije motora“, kaže dipl. inž. Aleksandar Kekić, specijalista za ulja i maziva iz preduzeća Adeco iz Novog Sada.

Preporuka je, kako navodi Kekić, da se 100 mililitara Adeco D2 dizel aditiva ili aditiva D2 drugog proizvođača umešava na 50 litara dizel goriva.

Korišćenje aditiva obezbeđuje dobro podmazivanje pumpe visokog pritiska, čime se smanjuje habanje svih njenih pokretnih radnih delova, produžava se radni vek motora, a smanjuje se i habanje drugih delova sistema za ubrizgavanje goriva.

Napomena je da aditive ove vrste treba koristiti prilikom svakog punjenja rezervoara gorivom.

Izvor: Poljoprivrednik/M. A.

Milisav Pajević

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti