Električni bicikli zaludeli zapad

Mobilnost

Foto ilustracija: Pixabay

Proglašenje pandemije koronavirusa mnogo toga je promenilo, ljudi širom planete mesecima nisu u mogućnosti da izlaze iz svojih domova, većina gotovo godinu dana radi od kuće, a oni koji moraju na posao, traže alterativna rešenja za javni prevoz.

Prema podacima Svetskog ekonomskog foruma, prodaja električnih bicikli u Sjedinjenim Američkim Državama prošle godine porasla je za neverovatnih 145 odsto, proglašenje padnemije je ključni pokretač tog naleta. Za čak 85 odsto stanovnika ove države vožnja električnim biciklima sigurnija je od javnog prevoza.

Kada je u pitanju Evropa, tržište električnih bicikli poraslo je za 23 odsto, a predviđanja su takva da će se do 2030. svake godine kupiti dvostruko više bicikli od automobila. Stručnjaci navode da je sada neophodno razvijati infrastrukturu za ove dvotočkaše.

Električni bicikl je lako voziti, izgleda kao obični dvotočkaš, međutim, oni imaju ugrađenu bateriju i motor. Ekološki su prihvatljivi. Kako vlada sve veće interesovanje za njih polako se razvija i sistem javnih električnih bicikala.

Kopenhagen je jedan od gradova u kom ima mnoštvo biciklističkih staza, dobro je razvijen i sistem finansijskih podsticaja, a postoje i poreske olakšice za bicikliste. 

Kada je reč o regionu, Ljubljana je proglašena za jedan od najboljih gradova za bicikliste na svetu, nadležni mnogo ulažu u razvoj biciklističke infrastrukture. U ovom gradu je veoma popularan i sistem iznajmljivanja bicikala – BicikeLJ, koji je umnogome doprineo popularizaciji vožnje ovih dvotočkaša.

Milica Radičević