e-Volucija automobila se nastavlja

DA LI BISTE I VI PROBALI ELEKTRIČNO VOZILO?

Kada se priča o automobilima budućnosti, ve­ćina ljudi odmah pomisli na električne automobile. Ipak, realnost je drugačija. Električni automobili, zapravo, predstavljaju našu sadašnjost. Danas, „vozila na struju“ postaju sve interesantnija na mnogim tržištima, uključujući i Srbiju. Razlozi za kupovinu ovih automobila, pored očuvanja životne sredine i ekonomičnijeg punjenja su brojni, a mi ćemo vam u daljem tekstu detaljnije predstaviti preostale prednosti:

  • Ova vozila skoro su totalno bešumna i ne doprinose zagađenju bukom
  • Ne ispuštaju štetne materije sagorevanjem i ne dolazi do zagađenja vazduha smogom
  • Fleksibilno i jednostavno punjenje. Automobil možete napuniti i na poslu ili kod kuće, jer je samo potrebno provući kabl i spojiti ga na utičnicu
  • Manje popravki, zbog smanjene mogućnosti mehaničkog kvara
  • Lakši je za održavanje
  • Ekonomičniji je na duže staze

Našom zemljom krstari sada već druga generacija električnog golfa, koja je ovog puta bazirana na unapređenoj generaciji postojeće serije sedam. Mnoge stvari su unapre­đene: jačina baterija deklarisana je na nivo od 35,8 kW/h, dok je snaga agregata podignuta na 100 kW, što je lako preračunati u 136 KS. Uz pomoć ovih performansi vrlo jednostavno možemo odrediti moguću kilometražu, vreme punjenja i, naravno, cenu potrošnje.

e-Golf sada pokriva i više od

200 kilometara u svakodnevnoj vožnji

sa jednim punjenjem baterije

Kod električne energije sve je strogo definisano, snaga električnog motora u kW jednaka je proizvodu napona mre­ že (220 V) i struje (A). Potrebno je skromnih 2,2 kW snage, ali i gotovo 18 časova punjenja kako bismo napunili svih 35,8 kW kapaciteta, ukoliko raspolažemo punjačem baterija od 10 A. Upotrebom svakog snažnijeg punjača to se vreme skraćuje u proporciji sa snagom i amperažom punjača, te sa punjačem od 40 kW, e-Golf može biti „ready to go“ za nekih 45 minuta.

Korisnici najčešće danju koriste vozilo, a noću ga po jeftinijoj tarifi dopunjuju. Da bismo dokazali ekonomič­nost e-Golfa, pokazaćemo sledeći primer: Punjaču od 10 A, koji se isporučuje serijski uz e-Golf, potrebno je oko 10 časova punjenja za pun potencijal baterije, za šta se koristi oko 25 kW/h električne energije. Ako stavimo proračun na papir, shvatićemo da nas takvo punjenje na kraju staje 125 dinara ili 1 evro. Dodatna pogodnost je što nam je za svakodnevno punjenje dovoljna obična utičnica.

Što se tiče godišnjeg proseka, koji je relevantan za sve korisnike, e-Golf sada pokriva i preko 200 kilometara u svakodnevnoj vožnji sa jednim punjenjem baterije, a sve u zavisnosti od stila vožnje, upotrebe klima uređaja i drugih parametara.

Ono što takođe može biti zanimljiva informacija zaljubljenicima u kvalitetnu vožnju jeste činjenica da e-Golf ubrzava do 100 km/h za 9,6 sekundi. Ono što je posebno interesantno jeste to da e-Golf nije izgubio ništa od svoje udobnosti pri vožnji, niti od prepoznatljivog dizajna. Uz LED farove koje karakteriše mala potrošnja električne energije, izgled dobija novu, tehnološku notu. Plavi dizajnerski elementi i aerodinamična optimizacija mu takođe daju poseban pečat.

I pored brojnih prednosti, postoje realna ograničenja koja i dalje usporavaju usvajanje koncepta električne mobilnosti. Jedan od njih je cena, koja je uslovno visoka pri samoj kupovini. Posebno što se e-automobili umnogome isplate u odnosu na standardne automobile, početnu cenu e-modela ne treba direktno upoređivati sa cenom istih, samo klasičnih modela. Recimo, početna cena e-Golf modela kreće od 40.000 eura.

Pritom, postavljanje punjača u našoj zemlji je projekat na kome se intenzivno radi, a čemu posebno doprinosi kompanija Porsche SCG koja je generalni zastupnik marke Volkswagen. Spremni da se uključe u projekte ove vrste, postavili su punjač za korisnike e-Vozila na Zrenjaninskom putu 11, gde se i nalazi Volkswagen ovlašćeni prodajno-servisni centar Porsche Beograd Sever.

e-Volucija automobila se nastavlja. Detaljno se upoznajte sa procesom na: www.volkswagen.rs/novi-e-golf

Ovaj sadržaj je prvobitno objavljen u biltenu Energetskog portala pod nazivom EKO-MOBILNOST, jula 2017. godine.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti