Dostava preko “oblaka”

Vesti | Svet | Održivi razvoj

GetSwift je kompanija sa sedištem u Njujorku (Sjedinjene Američke Države), koja je svoje poslovanje započela 2013. godine u Melburnu (Australija) kao dostavljač pića. Kako se njihovo poslovanje širilo i na dostave drugih roba, kompanija je razvila poseban cloud softver koji omogućava veću efikasnost i veće zadovoljstvo klijenata i krajnjih kupaca. GetSwift je sada javna kompanija izlistana na australijskoj berzi.

Foto: GetSwift

Kompanija GetSwift je lider u industriji, fokusirana na oblikovanje i usavršavanje inovativnog, pametnog programskog rešenja za upravljanje celim procesom dostave, poznatijim kao “last mile delivery”.

Epidemija koronavirusa koja je uslovila uvođenje vanrednog stanja u našoj zemlji je nesumnjivo pogodovala kurirskim službama i svim firmama koje se bave dostavom svojih ili tuđih dobara, te je na ulicama i putevima veliki broj kombija, motora i bicikala s prepoznatljivim logooima. Zašto te firme treba da se opredele za saradnju sa GetSwift, pitali smo. „Naše mušterije se kreću od multinacionalnih korporacija poput YumBrands, preko srednjih preduzeća do pojedinačnih, malih prodavnica, restorana, apoteka, koje isporučuju svoje proizvode do krajnih korisnika, svojih mušterija. Prisutni smo na šest kontinenata i naš softver (SaaS) je našao primenu u više od 75 različitih industrija“, odgovorio nam je Dejan Đekić, šef sektora prodaje i rasta u GetSwift. Dejan je dodao i da GetSwift ima platforme prilagođene različitim klijentima i njihovim potrebama, te da se tako npr. za platformu Delivery Biz Pro, najčešće odlučuju farmeri, mlekare i proizvođači voća i povrća.

„Svojim klijentima pružamo potpunu vidljivost i apsolutnu kontrolu nad celokupnim procesom dostave, od prijema porudžbine do njene isporuke, te i da svoje poslovne odluke temelje na detaljnim dostupnim podacima. Naša platforma im omogućava da ubrzaju vreme isporuke, povećaju prosečnu veličinu i vrednost porudžine, da smanje broj zakasnelih dostava, uštede na troškovima goriva, kao i da uvećaju zadovoljstvo svojih klijenata“, objasnio je Dejan i dodao da im je 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, dostupna korisnička podrška. S ciljem povećanja njihove efektivnosti, GetSwift im takođe pruža priliku da platformu prilagođavaju i kroje prema svom poslovanju, umesto da je slučaj obrnut.

Svi oni koji su se premišljaju da li je upravo GetSwift platforma ono što traže da bi pobošali svoje poslovanje, imaju na raspolaganju besplatan probni period bez ikakvih budućih obaveza. Mnogi preduzetnici su tokom uvođenja mera predostrožnosti širom sveta, izazvanih pandemijom, zabeležili pad profita. Oni koji su pretrpeli „slabiji“ udarac na svoj novčanik su se brzo prilagodili novom načinu funkcionisanja tržišta. Među njima su bili prodavci na pijacama, apoteke, restorani… Usled ograničenog radnog vremena, svoja dobra i usluge zainteresovanim pojedincima isti su uspeli da lakše dostave uz pomoć platforme GetSwift.

Foto-ilustracija: Unsplash (Lucian Alexe)

„Nije moguće pouzdano tvrditi koliko dugo će ova ‘nova normalnost’ potrajati, ali verovatno ćemo svedočiti dugotrajnim promenama i većem broju ljudi koji koriste dostavu do kućnog praga. Ubrzo nakon pojave virusa, interesovanje za našim softverom i korišćenje naše platforme je skočilo za 130 odsto. Smatram da će u budućnosti elektronska trgovina (tzv. e-commerce poslovanje) biti sve neophodnija i popularnija, a uz to brza i efikasna dostava kupcu na ruke igra veoma bitnu ulogu“, otkrio nam je Dejan.

A koje su prednosti virtuelne tezge ili radnje? Po mišljenju našeg sagovornika, to su pre svega cena, jednostavnost, preglednost, sigurnost, pouzdanost, dostupnost današnjem kupcu. Nadasve, izbegavanje čekanja u dugim redovima koje je posebno stresno dok kolektivno strahujemo od širenja zaraze i bilo čiji kašalj u daljini ima potencijal da nam skrati životni vek na psihičkoj bazi.

Digitalizacija prodaje i kupovine, prema Dejanovim rečima, ne nosi nužno gubitak ličnog odnosa između prodavca i kupca. Naprotiv! „Lepo je imati redovnu interakciju s osobom od koje kupujete određeni proizvod, raspitivati se o njemu i ugledati prijateljsko lice. Sada zamislite da pored te ustaljene rutine dobijete mogućnost i da pazarite iste jabuke od iste osobe čak i kada ste previše zauzeti da odete na pijacu ili jednostavno želite da se izležavate u svom domu. Još lepše, zar ne?“, upitao je Dejan. Na vama je da mu odgovorite.

Jelena Kozbašić