Da li Samsung kasni s pridruživanjem borbi protiv klimatskih promena?

Foto-ilustracija: Pixabay

Iako Samsung hvata korak sa konkurentima kada je u pitanju savremenost tehnologije u njihovim uređajima, stručnjaci šaljivo tvrde da je, kada je reč o proizvodnji, kompanija i dalje zarobljena u dobu Industrijske revolucije.

Na godišnjem nivou, preduzeće upotrebi 16 teravata električne energije, što je jednako količini koju crpi Dominikanska Republika. Međutim, tek 1 odsto struje potrebne Samsungu dolazi iz obnovljivih resursa. Umesto neprestanog štancanja novih modela, doprinos industriji, a posebno planeti uopšte, bio bi osetniji kada bi se preorijentisali na čiste izvore energije, te neutralisali svoju zagađivačku dimenziju.

Usložnjavanje elektronskih sprava i povećanje njihove energetske efikasnosti, znači veću energetsku iscrpnost fabrika njihovih proizvođača.

Mesto Samsunga u sektoru informacionih tehnologija (IT), na globalnom nivou, vrlo je specifično. Kompanija obezbeđuje ključne komponente mnogim proizvođačima: Apple, Oppo, Vivo, Xiaomi, Huawei i drugim. Kada bi se 100 odsto njihove proizvodnje snabdevalo iz obnovljivih izvora energije (OIE), ovo bi rezultovalo pozitivnim domino efektom koji bi omogućio bržu tranziju unutar čitave industrije elektronike.

Foto-ilustracija: Pixabay

Uprkos rastu emisije gasova staklene bašte od strane preduzeća, Samsung još nije uspostavio planove za njeno smanjenje ili ciljeve za prelazak OIE u okviru svog lanca snabdevanja. Kompanija jeste najavila da će do avgusta 2018. godine da objavi strategiju o obnovljivoj energiji, ali s obzirom na hitnost borbe protiv klimatskih promena – stručnjaci ocenjuju da će reakcija biti pomalo zakasnela. I aktivisti za zaštitu životne sredine u okviru nemačkog izdanka organizacije Greenpeace su se na svojevrstan način pobunili protiv neekoloških praksi Samsunga – na njihov bilbord u Berlinu zalepili su savet „preusmeri se u potpunosti na zelenu energiju, preduzmi značajnije poduhvate!“.

Tehnološka preduzeća koja učine otklon od fosilnih goriva u svom poslovanju ubiru mnoge pogodnosti. Ne samo da im se, usled troškova za OIE u odnosu na „prljave“ resurse, pruža dugoročna sigurnost cene, već su brendovi čije se ime vezuje za ekologiju primamljiviji klijentima, imajući u vidu povećanu zabrinutost zbog klimatskih promena.

I Samsungova zemlja porekla, Južna Koreja, prelazi na sistem čiste energije, nudeći proizvođaču nepregledne prilike da se pridruži ovom trendu.

Šta on čeka?

Krajnje je vreme da Samsung, kao najveći svetski proizvođač pametnih telefona, svoju moć i uticaj stavi u službu viših ciljeva. Reč je o nasleđu koje ćemo ostaviti našim potomcima, a u njihovom interesu više je čistija planeta, nego „nabudženija“ kamera telefona.

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti