Klimaton – najmasovnija klimatska akcija u Beogradu

Foto: Climathon/PROMO

Ovogodišnje izdanje, od 28. i 29. novembra, već tradicionalnog Climathon Belgrade ( Klimaton Beograd) bilo je, u mnogo čemu, specifično.

U doba kada je globalna pandemija presekla veze među svetskim metropolama, Beograd je bio na klimatskoj vezi sa 145 gradova i 55 zemalja na svim kontinentima, sa medijskim dosegom preko 300 miliona ljudi. Pandemija nas je naučila da je čovečansto voljno da promene svoje navike, da odustane od luksuza zbog ličnog zdravlja – učesnici Climathon-a bavili su se pitanjem da li smo spremni na isto zarad zdravlja planete.

Climathon se je istraživao i ponudio rešenja na izazov koji je zadesio Srbiju ovog leta intezivnije nego ikada – izletnički otpad – kontradikcija uništavanja lepote zelenila u koje odlazimo zarad te lepote. Кonkretno, timovi su se takmičili u rešenju izazova ”Izletnički otpad. Tehnologije u službi podizanja eko-svesti”. Ovakav izazov zahteva transdisciplinarni pristup. Climathon je time i ove godine potvrdio svoju specifičnost – snagu da na funkcionalan i interaktivan način poveže domaće i inostranje stručanjake (od SAD, Velike Britanije, do Australije) posvećene promeni (ne)ekoloških obrazaca ponašanja sa stručnjacima iz oblasti IT-tehnolgija koji su obezbedili alate za primenu ovih pristup i vezu ka zajednicom.

Najvažnije, Climathon je aktivistima u borbi za zaštitu životne sredine, svima onima koji žele a ne znaju kako da učine nešto, omogućio da njihove ideje zažive – kroz tehnološku i finansijsku podršku, obuku i savete stručnjaka iz oblasti, medijsku vidljivost, te rad sa mentorima na putu do rešenja koje će Sekretarijat za zaštitu životne sredine moći da primeni.

Foto: Climathon

Ideje, čijim efektima se nadamo i radujemo, su “Zelena straža”, prvonagrađenog tima pod imenom ”Tim 1”, projekat ”Oslobodi mesto prirodi, parkiraj i recikliraj”, drugonagrađeni EcoGuardians, te aplikacija ”Eko Friend”, koju su osmislili trećenagrađeni ”Eko Družina”.

Climathon je omogućio učesnicima da se na dva puna dana presele u virtuelni prostor, koji se pokazao zelenijim i ispunjenijim mogućnostima od prostora u kome živimo.

Ovo je omogućeno inovativnim pristupima u korišćenju naprednih tehnologija poput domaćeg IT-sistema Colabo.Space, te norveškog Induct, partnera događaja. Ovim je podržan onlajn brejnstorming i povezivanje učesnika u kreativne procese inovacije, te razvoj ideja i rad sa mentorima i Sekretarijatom nakon događaja. Učesnici su razvijali kolektivnu inovativnost i kreativnost, kroz integraciju ovog dešavanja sa internacionalnim forumom za obrazovanje Remaking Tesla, podržanim od strane Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Climathon već tradicionalno organizuje udruženje ChaOS, uz podršku Sekretarijata za zaštitu životne sredine, Privredne komore Srbije, Srbijašume, Centra za promociju nauke, Climate Innovation Hub, Induct, Elektrotehničkog i drugih fakulteta i partnera.

Izvor: Climathon Belgrade

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti