Bolje pozicioniranje na tržištu zahvaljujući oznaci geografskog porekla

Pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo dr Vuk Radojević istakao je, u okviru prvog Švajcarsko-srpskog foruma o proizvodima sa geografskim poreklom, da ovo označavanje obezbeđuje komparativnu prednost naših proizvoda na tržištu, i dodao da je to pravi put ka boljem pozicioniranju domaćih proizvoda.

Foto: Pokrajinska vlada

Na Forumu u Skupštini grada Beograda, koji je upriličen u organizaciji SEEDEV-a i NALED-a, uz podršku Švajcarske agencije za saradnju pod nazivom „Original iz Srbije“, Radojević je rekao da geografska oznaka ima ogroman značaj za male i srednje poljoprivredne proizvođače. On je ukazao da se na taj način uvećava vrednost proizvoda, te da stoga poljoprivredni proizvođači mogu da računaju na veću konkurentnost, budu prepoznatljiviji i na kraju da ostvare višu cenu.

„Na teritoriji AP Vojvodine imamo značajne brendove, odnosno proizvode sa oznakom geografskog porekla. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu ima konkretnu meru agrarne politike koja se tiče subvencionisanja označavanja geografskog porekla proizvoda među kojima su sremski kulen, vrbički beli luk, futoški kupus, begečka šargarepa, fruškogorski lipov med, kao i nedavno urađenog elaborata Udruženja vinogradara i vinara Srema, koje broji preko 30 članova, o označavanju vina sa područja Srema“, istakao je Radojević. On je dodao da je to ujedno poruka svim malim i srednjim poljoprivednim proizvođačima da je neophodno da se udruže i tako zaštite svoj individualni interes i svoje proizvode.

Radojević se na skupu u Beogradu posebno osvrnuo na saradnju koju Sekretarijat ostvaruje sa lokalnim samoupravama, koje treba da budu podrška poljoprivrednim proizvođačima u odnosu na njihovo udruživanje. To je, kako je naveo, ujedno šansa i za razvoj lokalne privrede, opstanak sela i mladih u njima.

Posebno zadovoljstvo resorni sekretar je izrazio povodom uspešne saradnje sa Gradom Novim Sadom, sa kojim je Pokrajina realizovala više projekata u brendiranju domaćih poljoprivrednih proizvoda. Radojević je najavio da postoji šansa da sledeći proizvod na čijem će se brendiranju insistirati budu i čvarci iz Kaća.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, kako je Radojević podsetio, subvencioniše čak 70 odsto troškova izrade elaborata i ostalih procedura neophodnih da bi domaći proizvod stekao oznaku geografskog porekla.

O značaju proizvoda sa oznakom geografskog porekla (GI), kao jedinstvenog alata za brendiranje lokalnih zajednica i podsticanje ekonomskog rasta, govorili su i ambasador Švajcarske u Srbiji Filip Ge i gradonačelnik Pirota i član UO NALED-a Vladan Vasić.

Ovom prilikom predstavljeni su primeri najbolje prakse iz Švajcarske, koja je GI proizvode učinila sastavnim delom kulturne i turističke ponude, kao i mogućnosti partnerstva sa privatnim sektorom u promociji autentične hrane i rukotvorina sa našeg podneblja.

Izvor: Pokrajinska vlada

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti