Šatori nisu samo za svadbe: Kako bi se ubrzala proizvodnja, Teslini električni automobili se sklapaju pod šatorom

Ćao svima! Kako ste?

Kada vodimo trku s vremenom, skloni smo improvizaciji. Isti slučaj je i sa Ilonom Maskom, suosnivačem i direktorom kompanije Tesla koja se bavi proizvodnjom električnih vozila.

Photo-illustration: Pixabay

Kako bi ispunio svoje ambiciozne ciljeve i u nedelju dana sa fabričke trake „izbacivao“ 5 hiljada Teslinih modela 3S, umesto postignutih 3,5 hiljade, Masku je bila neophodna još jedna montažna fabrika koju je, u nedostatku vremena za izgradnju nove hale, smestio pod šator.

Maskov nesvakidašnji objekat podignut je u gradu Fremontu, u saveznoj američkoj državi Kaliforniji.

Prema nalazima do kojih je došla Ars Technica nekoliko šatora visokih 16m i dugačkih 46m aluminijumskim okvirima bilo je povezano u jedan. Ipak, neobična konstrukcija bi svoje mesto pod suncem mogla da ima tek šest meseci, ukoliko u međuvremenu ugovor o korišćenju šatora između Fremonta i Tesle ne bude bio produžen na još šest.

Ilon Mask poznat je kao ljubitelj društvene mreže Twitter, na kojoj se oglasio i povodom ovog projekta, tvitnuvši da je timu njegovog preduzeća bilo potrebno tri nedelje i minimalna sredstva za podizanje novog postrojenja za sklapanje automobila.

Čini se da je direktor Tesle posebno zadovoljan ekonomskim aspektom šatora kojeg je opisao kao „bolji od bilo koje druge fabričke hale koja košta milione dolara“, „udobniji“ i „s odličnim pogledom na planine“ – da bi potom konstatovao da nije siguran da su Tesli, pored ovog „slatkiša“, uopšte neophodne zgrade. Građevinske dozvole pokazale su da je podizanje ove strukture koštalo 2,8 miliona dolara.

Pojedini stručnjaci za auto-industriju, poput Dejva Salivana, smatraju da je najnovi poduhvat Ilona Maska sprint da profitira u trećoj četvrtini godine i ništa drugo do gotovo – potez očajnika.

Međutim, očajna vremena zahtevaju očajne mere, a Tesla se trenutno ne nalazi u najzavidnijem položaju na tržištu.

Kompanija je u martu najavila da će zbog neispravnih upravljačkih sistema povući iz prodaje 100 hiljada auta.  Iako je priznanje i ispravljanje greške uobičajen podvig kojim se demonstrira društvena odgovornost, on je istovremeno i težak udarac po džepu.

U junu je usledilo saopštenje o umanjenju radne snage za oko 9 odsto ili 3,600 radnika. Iako neprijatna, smanjivanje obima poslovanja je pojava s kojom se svakodnevno suočavaju i mala i velika, i nova i stara, preduzeća.

Kao da masovno povlačenje proizvoda i značajna otpuštanja nisu dovoljno oštar atak na reputaciju Tesle, u medije je dospela i vest da se automobil ove marke, čiji je vlasnik bio holivudski direktor, Majkl Moris, „iz čista mira“ zapalio dok se vozio ulicama Los Anđelesa. Povrh svega, kompanija je odlužila da tuži bivšeg zaposlenog za sabotažu i prosleđivanje poverljivih dokumenata trećim stranama.

Da li će nesrećne okolnosti obuzdati Maskov preduzetnički duh?

Vizionar poput njega kojem je željena krajnja destinacija – Mars – deluje nezaustavljivo.*

Jelena Kozbašić

* Autorka teksta nije zaljubljena u Ilona Maska.

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti