Brza hrana postaje manje grešna

Foto-ilustracija: Unsplash (Kseniia Ilinykh)

Da se razumemo, broj kalorija i dalje ostaje sumanuto visok kako bi nas progonio kada pokleknemo pred masnim pomfritom i burgerom sa petnaest različitih soseva.

Draž brze hrane bi verovatno i izbledela kada bi se izgubio aftertaste gorkog kajanja i afterthought „Šta mi je ovo trebalo?“. Uostalom, čaša gaziranog pića posle obilnog ručka katkad probudi filozofa u svima nama: Piti ili ne piti. No, sada se već pitate šta je drugačije, ako sve ostaje isto.

Da se niste potencijalno obreli na senzacionalističkom portalu u kome se naslov „Brza hrana postaje manje grešna“ stoji uz epohalnu vest da je popularni lanac restorana brze hrane u ponudu pića uvrstio kocu zero? Ne brinite, niste.

Evo u čemu je caka.

U težnji da zaokruži svoje poslovanje, Burger King u svoje prodajne objekte uvodi višekratnu ambalažu.

Priliku da prvi prigrle pozitivni trend održivosti u ne toliko pozitivnoj ishrani imaće Njujork, Portland i Tokio, počev od sledeće godine, ali je najavljeno i proširenje na druge gradove.

Foto: Burger King

U saradnji sa platformom za dostavu s nultom proizvodnjom otpada Loop, u vlasništvu kompanije TerraCycle, Burger King će u svoje restorane uvrstiti pakovanje koje je moguće upotrebiti više puta. Ono će biti namenjeno za sendviče i raznovrsne napitke. Mušterije će biti u prilici da kutije i čaše donesu na pranje i ponovno korišćenje u bilo koji od restorana ove franšize.

Naravno, zeleno poslovanje je i dalje skuplje u odnosu na standardizovano crveno-žuto, što je svakako jedna od prepreka omasovljenja eko-praksi. Kupci će za višekratnu ambalažu određeni depozit, koji će im biti refundiran nakon što je vrate.

Tom Saki, osnivač i izvršni direktor Loop-a i TerraCycle, naglasio je u saopštenju da je inicijativa Burger Kinga u doba trenutne pandemije još značajnija s obzirom na to da je tokom ove zdravstvene krize porastao pritisak restorana na životnu sredinu usled povećanog broja porudžbina.

Program predstavlja integralni deo kompanijskog nastojanja da smanji sopstveni negativan uticaj na naše okruženje. Burger King je u julu predstavio hamburger, napravljenog od mesa krava koje se hrane limunskom travom kako bi se srezale emisije štetnog gasa metana. Povrh toga, kompanija namerava da pakovanje u njihovim restoranima dolazi od obnovljivih, recikliranih i sertifikovanih sirovina, kao i da recikliraju 100 odsto proizvedenog otpada od pakovanja u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Rok za ostvarenje ovih nauma je 2025. godina.

I njihov konkurent McDonalds pridružio se cirkulisanju i najavio da će, zajedno sa Loop-om, u nekoliko svojih restorana u Ujedinjenom Kraljevstvu 2021. godine testirati višekratne šolje za kafu i čaj.

S obzirom na to da zabrinutost za planetu i klimatske promene sve više zaokupljuju pažnju javnosti i da je primećen impuls potrošača za promenama, mnoge kompanije streme tome da svoje biznise prilagode željama svojih klijenata. Greenwashing ili ne, saznaćemo ako se (ne) primi.

Jelena Kozbašić