Najodrživije kompanije na svetu

„Sve srećne porodice liče jedne na druge, a sve nesrećne porodice su nesrećne na svoj način“ je kazivanje koje bismo mogli da upotrebimo i za održive odnosno neodržive kompanije. Ipak, uprkos sličnosti, održive kompanije se razlikuju po stepenu njihove održivosti, a neodrživim će različite stvari „doći glave“.

Šta je glavno na Glavnoj železničkoj stanici: U Beogradu katanac, u Cirihu džinovsko drvo

Glavna železnička stanica u Beogradu izgrađena je 1884. godine, kada i prva pruga u Srbiji, od Beograda do Niša. Građena je prema planovima arhitekte Dragutina Milutinovića i ima status spomenika kulture od velikog značaja. Prvi voz sa ove stanice krenuo je ka Zemunu uz dvorske počasti, 20. avgusta 1884. godine u 15 sati, a prvi putnici bili su kralj Milan, kraljica Natalija i prestolonaslednik Aleksandar Obrenović, na putu ka Beču. Poslednji voz je sa Savskog trga, pak, ispraćen uz pesmu „A sad adio“, 29. juna 2018. godine u 21.40 sati, ka Budimpešti. Gradski čelnici najavljuju da će zdanje biti pretvoreno u istorijski muzej Srbije.

Zašto Švajcarci umotavaju glečere u ćebad?

Kako prosečna temperatura na našoj planeti raste, tako se glečeri širom nje „skupljaju“. U periodu od 1991. do 2010. godine, prema nalazima Live Science, krivica za 69 odsto topljenja lednika pala je na ljudski faktor. Zagrevanje se u poslednjih osam godina povećalo. I ove godine, kao i mnogih pre, grupa Švajcaraca probiće se do glečera u predelu Roun, noseći sa sobom ogromne bele prekrivače. Pohod je motivisan naporima da se masivni blokovi leda zaštite od nastupajuće letnje vreline.