Beograđani odlučuju da li će Savski most biti pretvoren u skulpturu ili most!

Na mestu Starog savskog mosta, sledeće godine započeće izgradnja novog mosta, koji će, zajedno sa planiranim tunelom između Savske i Dunavske padine, doprineti značajnom rasterećenju jednog od najopterećenijih saobraćajnih pravaca u gradu, Brankov most – Brankova – Dečanska – Bulevar despota Stefana. Vlasti Grada Beograda su pozvale stanovnike prestonice da učestvuju u anketi o sudbini postojećeg mosta.

Možete glasati za jednu od dve varijante rešenja klikom na odgovarajuću fotografiju. Anketa traje do 15. decembra 2019. godine. Anonimnost učesnika je zagarantovana Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti (Sl. glasnik RS, br. 87/2018).

Foto: BEOKOM portal

Varijanta 1 podrazumeva dve objedinjene intervencije. Jedna je izgradnja novog mosta za pešačko-biciklistički saobraćaj sa pristupnim stazama u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije, čiji će izgled biti definisan projektom, a druga intervencija je demontaža Starog savskog mosta i ponovna montaža lučne čelične konstrukcije glavnog raspona u parku Ušće na poziciji između TC Ušće i Muzeja savremene umetnosti.

Most će ovom intervencijom predstavljati skulpturu na visini od 4,5 m. Prostor ispod mosta može da sadrži kulturne, komercijalne i slične sadržaje, najavljuju nadležni organi.

Investiciona vrednost radova varijante 1 sa obe intervencije zajedno je oko 1,7 milijardi dinara (oko 15 miliona evra).

Foto: BEOKOM portal

Varijanta 2 je preseljenje i dogradnja mosta između Novog Beograda i Ade Ciganlije za pešačko-biciklistički saobraćaj. Ona podrazumeva demontažu mosta i ponovnu montažu, izradu novih betonskih stubova i nedostajuće čelične konstrukcije i izgradnju prilaznih staza u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije.

Investiciona vrednost radova varijante 2 je oko 1,6 milijardi dinara (oko 14 miliona evra).

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić se u izjavi za TV Prva osvrnuo na predlog o kom se govori po društvenim mrežama da most ostane gde jeste, ističući da ta opcija nije moguća zato što ova veza veoma važna za Beograd i neophodno je da most bude proširen.

„U nastavku Ulice Vladimira Popovića gradi se kružni tok koji saobraćaj usmerava ka budućem mostu koji će imati četiri saobraćajne trake, biciklističku stazu i trotoare. On nadalje nastavlja u tunel, koji je najvažnija stvar koju ćemo raditi kako bi se smanjilo saobraćajno zagušenje i ekološki znatno popravilo stanje u centru grada“, rekao je Stojčić i podsetio da će tunel počinjati kod Ekonomskog fakulteta i završavati se u Despota Stefana.

Naveo je da će se odluka građana ispoštovati. „Tokom vikenda već je glasalo oko četiri hiljade ljudi, zbog čega im iskreno hvala“, naglasio je Stojčić.

Jelena Kozbašić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti