Beograđani odlučuju da li će Savski most biti pretvoren u skulpturu ili most!

Vesti | Srbija | Održivi razvoj

Na mestu Starog savskog mosta, sledeće godine započeće izgradnja novog mosta, koji će, zajedno sa planiranim tunelom između Savske i Dunavske padine, doprineti značajnom rasterećenju jednog od najopterećenijih saobraćajnih pravaca u gradu, Brankov most – Brankova – Dečanska – Bulevar despota Stefana. Vlasti Grada Beograda su pozvale stanovnike prestonice da učestvuju u anketi o sudbini postojećeg mosta.

Možete glasati za jednu od dve varijante rešenja klikom na odgovarajuću fotografiju. Anketa traje do 15. decembra 2019. godine. Anonimnost učesnika je zagarantovana Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti (Sl. glasnik RS, br. 87/2018).

Foto: BEOKOM portal

Varijanta 1 podrazumeva dve objedinjene intervencije. Jedna je izgradnja novog mosta za pešačko-biciklistički saobraćaj sa pristupnim stazama u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije, čiji će izgled biti definisan projektom, a druga intervencija je demontaža Starog savskog mosta i ponovna montaža lučne čelične konstrukcije glavnog raspona u parku Ušće na poziciji između TC Ušće i Muzeja savremene umetnosti.

Most će ovom intervencijom predstavljati skulpturu na visini od 4,5 m. Prostor ispod mosta može da sadrži kulturne, komercijalne i slične sadržaje, najavljuju nadležni organi.

Investiciona vrednost radova varijante 1 sa obe intervencije zajedno je oko 1,7 milijardi dinara (oko 15 miliona evra).

Foto: BEOKOM portal

Varijanta 2 je preseljenje i dogradnja mosta između Novog Beograda i Ade Ciganlije za pešačko-biciklistički saobraćaj. Ona podrazumeva demontažu mosta i ponovnu montažu, izradu novih betonskih stubova i nedostajuće čelične konstrukcije i izgradnju prilaznih staza u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije.

Investiciona vrednost radova varijante 2 je oko 1,6 milijardi dinara (oko 14 miliona evra).

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić se u izjavi za TV Prva osvrnuo na predlog o kom se govori po društvenim mrežama da most ostane gde jeste, ističući da ta opcija nije moguća zato što ova veza veoma važna za Beograd i neophodno je da most bude proširen.

„U nastavku Ulice Vladimira Popovića gradi se kružni tok koji saobraćaj usmerava ka budućem mostu koji će imati četiri saobraćajne trake, biciklističku stazu i trotoare. On nadalje nastavlja u tunel, koji je najvažnija stvar koju ćemo raditi kako bi se smanjilo saobraćajno zagušenje i ekološki znatno popravilo stanje u centru grada“, rekao je Stojčić i podsetio da će tunel počinjati kod Ekonomskog fakulteta i završavati se u Despota Stefana.

Naveo je da će se odluka građana ispoštovati. „Tokom vikenda već je glasalo oko četiri hiljade ljudi, zbog čega im iskreno hvala“, naglasio je Stojčić.

Jelena Kozbašić