Beč ulaže 800.000 evra u teretne bicikle

Od početka ove godine Grad Beč daje subvencije preduzećima za kupovinu električnih tertnih bicikala i električnih teretnih kolica. U tu je svrhu iz bečkog fonda za zelenu električnu energiju obezbeđeno ukupno 800.000 evra. Za bicikl korisne nosivosti između 40 i 100 kg pokriva se do 50 odsto troškova u maksimalnom iznosu od 2.000 evra, a za onaj korisne nosivosti preko 100 kg do 30 odsto troškova u maksimalnom iznosu od 4.000 evra. Dodatnih 500 evra dobijaju prve tri potvrđene prijave u svakom gradskom okrugu kao i prijavljena preduzeća s dokazom o prodaji ili popravci vozila s motorom s unutaršnjim sagorevanjem.

Foto-ilustracija: Unsplash (Markus Spiske)

„Akcioni plan Logistika 2030+ predstavlja strateški orijentir  kako bi logistika u našem gradu ubuduće trebalo da  izgleda. Poput Ministarstva za zaštitu klime ovom subvencijom podstičemo preduzetnike da manje putuju automobilom“, objašnjava bečka zamenica gradonačelnika i članica gradske vlasti za zaštitu klime Birdžit Hebajn. U gradskom prostoru, naime, postoji puno potencijala za održivi prevoz za vlastite potrebe. Kratke i srednje duge rute mogu se efikasnije i na ekološki prihvatljiviji način preći električnim teretnim biciklima.

„Saobraćajni sektor najveći je uzročnik gasova sa efektom staklene bašte koji štetno deluju na klimu. Svaki dodatni teretni bicikl na bečkim ulicama dugoročn smanjuje emisije ugljen-dioksida“, naglašava šef bečke Gradske Kancelarije za energetsko planiranje Bernd Vogl. Sa svakim subvencionisanim teretnim biciklom može se uštedeti oko 0,67 tona ugljen-dioksida godišnje. Kako se za subvenciju dosad prijavilo oko 160 preduzeća, time bi se u sledećih deset godina bi se potencijalno moglo uštedeti 1.070 tona CO2.

Preduzetnici u sklopu prijave treba da objasne zašto planiraju da kupe električni teretni bicikl. Oko 85 odsto njih kao posebno važan faktor spominje jednostavnije parkiranje, a nakon toga sledi prelazak na prevozno sredstvo s nultom emisijom CO2. Uz to, većini preduzetnika posebno je važna i ušteda vremena i troškova, kao i bolji imidž firme.

Rezultati ove bečke inicijative već su vidljivi. Naime, oko 90 odsto preduzeća koja su zatražila subvenciju prethodno uopšte nije koristilo teretne bicikle. „Upoznala sam stolara koji je uz pomoć naše subvencije kupio električni teretni bicikl za prevoz svojih alata. Upravo su takvi obrti, koji se sada umesto na kombije oslanjaju na električne teretne bicikle, predvodnici klimatski prihvatljivije logistike. U tom pogledu podstičem sva preduzeća da učine ovaj korak i daju svoj doprinos zaštiti klime“, ističe zamenica gradonačelnika Hebajn.

Prema ispitivanju kompanije Bečkog holdinga „Urban Innovation Vienna“ gotovo tri četvrtine dosad prijavljenih preduzeća ima manje od deset zaposlenih. Oko 80 odsto dolazi iz sektora trgovine, gastronomije, kinematografije i fotografije, umetnosti i kulture i građevinarstva. Osim toga, subvenciju su posebno dobro prihvatila mikropreduzeća, odnosno kompanije s jednim zaposlenim koje su naročito pogođene posledicama pandemije koronavirusa i ekonomske krize.

Izvor: Eurocomm-PR Zagreb

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti