Auto-industrija u Italiji i Americi se vraća u život nakon obustave rada zbog pandemije

Nova ekonomija je prošle nedelje prenela navode Blumberga da će italijanske kompanije za proizvodnju automobila biti među prvim firmama koja će nastaviti sa radom 4. maja kada u Italiji počinje popuštanje vanrednih mera protiv širenja koronavirusa. Zamenik ministra zdravlja Pjerpaolo Sileri naglasio je da će zajedno sa njima početi da rade i kompanije u građevinskom sektoru, dodavši da će proces pokretanja rada biti postepen i da će početi sa onima u kojima je rizik od virusa najmanji.

Foto-ilustracija: Pixabay

Primer proizvođača automobila u Italiji pratiće i njihove kolege iz Sjedinjenih Američkih Država, izveštava takođe Nova ekonomija. Folksvagen, Tojota, Hjundai i Fijat Krajsler se za ponovno pokretanje proizvodnje tamo spremaju početkom maja.

Kompanije su saopštile da će slediti preporučene protokole za bezbednost radnika i suzbijanje infekcije. Folksvagen, koji ima fabriku u saveznoj državi Tenesi, i Hjundai, čija se fabrika nalazi u Alabami, pored drugih mera će radnicima meriti temperaturu. Folksvagen će radnicima obezbediti i neophodnu zaštitnu opremu, uključujući maske i rukavice.

Fijat Krajsler je početkom aprila obavestio da počev od 4. maja „postepeno obnavlja“ rad u fabrikama u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi. Nedavno je portparol kompanije potvrdio taj plan. Folksvagen, Tojota i Hjundai planiraju da počnu sa radom istog datuma ili nešto kasnije.

Ford i Dženeral motors i dalje ne znaju tačan datum početka proizvodnje u američkim fabrikama. „Nastavljamo sa procenama situacije u javnom zdravlju, uputstva vlade i spremnost snabdevača, kako bismo odredili pravi trenutak za obnovu rada“, istakao je Fordov zastupnik.

Japanska auto-kompanija Honda ne planira da ponovo uspostavi proizvodnju u Sjedinjenim Američkim Državama pre 8. maja.

Američka Unija automobilskih radnika (UAW) ocenjuje da je potrebno još planiranja i dogovora pre nego što bi radnici mogli da se vrate u fabrike. Predstavnici unije još pregovaraju sa Dženeral motorsom, Fordom i Fijatom oko najbezbednijeg načine da pogoni počnu sa radom. Sindikat je sa kompanijama u martu osnovao radnu grupu, radi dogovora oko toga kako i kada će fabrike automobila u kojima rade njegovi radnici početi sa radom. UAW ne zastupa radnike Folksvagena, Tojote i Hjundaija.

Izvor: Nova ekonomija

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti