Ako putujete na Novi Zeland morate položiti „domorodačku zakletvu“

Foto: pixabay

Vlada Novog Zelanda pokrenula je novu kampanju kako bi podstakla posetioce da poštuju životnu sredinu ove zemlje.

Ovo je odgovor na skorašnju zabrinutost javnosti za posledice po životnu sredinu koju ima turizam. Ova kampanja podrazumeva to da se putnicima koji lete za Novi Zeland u avionu pušta promotivni video pod naziom „Tiaki obećanje“, a to je niz principa koje je osmislilo Ministarstvo turizma.

„Tiaki“ znači „brinuti se za“ na domorodačkom Maori jeziku. Kampanja podstiče turiste da polože zakletvu da tokom puta neće ugroziti prirodno okruženje i da će poštovati lokalne običaje i zajednicu.

U ovom dvominutnom videu čuje se: „Novi Zeland je naš dom. On nam je dragocen. Svi koji žive ovde i posećuju ga imaju odgovornost da ga paze.“

Poslednjih godina turizam je procvetao na Novom Zelandu a industrija je prestigla i mlečnu industriju koja je do 2016. godine bila glavni izvor stranog kapitala. U poslednje tri godine oko 3.8 miliona turista posetilo je zemlju. Najveći broj njih dolazi iz Australije, Kine i Amerike.

Direktor kancelarije za turizam rekao je da bez određenih smernica turisti čine onako što bi radili i u svojoj zemlji. „U nekim delovima sveta prihvaćeno je da se pravi smeće, i ljudi će to raditi a u špicu sezone to je veliki problem.“

Kampanja će biti promovisana i na vebsajtu i socijalnim medijima. Ona takođe podseća turiste da poštuju Maori kulturu, da se propisno pripreme za boravak u prirodi i da voze na levoj strani puta.

Milan Zlatanović