ABB predstavio sistem električnih autobusa u Parizu za vreme održavanja COP21 klimatske konferencije

Svet

image2_rABB-ova inovativna tehnologija za punjenje električnih autobusa je bila jedna od istaknutijih na izložbi održivih transportnih sistema. Izložba je održana oko Ajfelovog tornja u Parizu, gde su se svetski lideri sastali kako bi pokusali da dođu do globalnog sporazuma za borbu protiv klimatskih promena.
Na izložbi koju je organizovao RATP, rukovodstvo javnog prevoza Pariza, predstavljena su rešenja za budućnost gradskog prevoza. ABB-ov sistem, poznat kao TOSA (francuski akronim za saobraćaj sa optimizovanim sistemom napajanja) je bilo jedino potpuno električno rešenje za zglobni autobus među vozilima koja su prikazana.
ABB-ova TOSA tehnologija je pokrenuta 2013. u Ženevi, gde se koristi na liniji koja povezuje aerodrom sa glavnim gradskim prostorom za privredne sajmove. Dizajniran za gradski prevoz sa visokim kapacitetom, zglobni autobus može da se napuni za samo 15 sekundi, dok putnici silaze i ulaze na stanicama duž trase, i sa dužim dopunama na svakoj početnoj i krajnjoj stanici.
„Veliko interesovanje za TOSA električne autobuse u Parizu ogleda se u atraktivnim poslovnim mogućnostima za ovo rešenje“, rekao je Olivije Agi, globalni produkt menadžer za TOSA-u. „Rukovodstva javnih prevoza u gradovima širom sveta planiraju da se prebace na tehnologije sa manjim zagađenjem, i sada mnogi razmatraju naš sistem bez zagađenja kao moguće rešenje.“ U Parizu, RATP ima za cilj da do 2025. poseduje 80% autobusa koji rade na struju.
Kontrolisana pokretna ruka na krovu TOSA autobusa se automatski povezuje na punjač na izabranoj stanici za manje od jedne sekunde. Ovim, kao i punjenjem u trajanju od 15 sekundi, smanjuje se vreme koje je potrebno autobusu da ostane na stanici. TOSA električni autobusi skladište energiju u odgovarajućim baterijama koje se nalaze na krovu autobusa i time je povećavan prostor za putnike. Električni autobus je takođe može da proizvede energiju prilikom kočenja i tako dodatno smanjuje ukupnu potrošnju energije vozila. Autobus je dužine 18,75 metara i ima kapacitet od 143 putnika.
Prednost TOSA sistema je i u značajno manjoj potrebnoj infrastrukturi duž trase kretanja za razliku od infrastrukture potrebne za tramvaje i trolejbuse, ovim rešenjem se ne narušava izgled grada i smanjuje se potreba za čestim održavanjem.

TOSA+e-bus

ABB-ovo rešenje za TOSA električni autobus

ABB je globalni lider u rešenjima za brzo punjenje električnih vozila. Pored TOSA sistema, ABB takođe proizvodi i brze DC punjače za električne autobuse, a njihova paleta proizvoda za električnih autobusa uključuje rešenja za pogonski sistem (komponente koje daju snagu pogonskim točkovima iz motora), kao i montažne e-bus-ove podstanice.

izvor: abb.com

Nevena Đukić

foto:abb