Budućnost isporuke onlajn narudžbina piše se zelenim slovima

Foto-ilustracija: Unsplash (RoseBox رز باکس )

Tokom protekle godine u Sjedinjenim Američkim Državama vrednost porudžbina koje su građani realizovali putem onlajn kupovine probila je sve rekorde – čak 860 milijardi dolara su građani Amerike potrošili ne bi li dobili ili poslali pakete širom kontinenta. To je za 44 odsto više u odnosu na 2019. godinu.

Sa jedne tačke gledišta, ovo je veliki plus za američku ekonomiju, ali sa druge, ekološke, strane tolika količina porudžbina značila je i mnogo veći broj paketa što na kraju dovodi i do veće količine otpada.

Nejt Faust, predsednik „Kvidsija“ (Quidsi) i „Džeta“ (Jet), došao je na interesantnu ideju dok je rasklapao kartonsku kutiju nakon što mu je stigla porudžbina na kućnu adresu. Kao i svaki put, prva stvar nakon otvaranja paketa je odlaganje kutije u kantu, ali ovaj put Faustu je sinulo – da li je moguće da niko do sada nije smislio rešenje kojim bi se  rešili svih kartonskih kutija i izbegli nepotrebno gomilanje otpada?

Ubrzo nakon ideje, došlo je i do realizacije, pa je tako nastao startap „Oliv“ (Olive) koji omogućava kupcima da sve njihove onlajn porudžbine stižu zajedno upakovane u višekratnu torbu i isporučuju se jednom nedeljno na adresu jednog od distributivnoh centara startapa, nakon čega oni pakuju robu i isporučuju je na adresu naručioca.

Jedna od razlika, u odnosu na standardno naručivanje, je ta što na kraju porudžbine korisnik ne ukucava svoju adresu, već se automatski ispisuje adresa distributivnog centra kompanije.

Foto-ilustracija: Unsplash (Alex Meci)

Nakon što paket stigne u centar, on se prebacuje u višekratnu torbu, ostaje tu nekoliko dana da bi mu se pridodale porudžbine naručene od drugih partnera i onda se, jednom nedeljno, isporučuje. Računica je jasna – pošto su isporuke objedinjene, prelazi se manja kilometraža, a samo dupliranje paketa po isporuci, smanjuje ugljenični otisak po paketu za 30 odsto.

„Oliv“, između ostalog, sarađuje i sa kompanijama Adidas i Ray-Ban.

Cilj koji su zacrtali je da se u dogovoru sa trgovcima, smanji ili potpuno eliminiše upotreba kutija. Trenutno je to nemoguće, jer se paketi i dalje šalju u skladište, međutim u ovoj fazi važno je da se njima barem ne bavi kupac  napominje Faust.

Mnogi su rekli da je „minus“ ove ideje, što se isporuka vrši jednom nedeljno, ali Faust veruje da će njihove mušterije shvatiti koje benefite, na duže staze, ovaj način isporuke donosi i njima i celoj planeti.

Osim toga, mušterije neće imati glavobolju oko povraćaja stvari, jer će za to biti zadužen „Oliv“, što je jedan veliki „plus“ za ovaj startap koji će svoje poklonike sigurno naći i među korisnicima koje ne zanima ekološki otisak, već  sama činjenica da ne moraju da razmišljaju o odlaganju otpada.

„Naša misija je da napravimo održivi lanac e-trgovine. Za sada je i za trgovce i za mušterije naša usluga besplatna, dok će servis u samom početku biti dostupan samo trećini populacije koja se nalazi u blizini naših distributivnih centara“, objašnjava Faust.

Jovana Canić

slični tekstovi

komentari

izdvojene vesti