Šta je kupcima bitnije – plastična ambalaža ili zaštita životne sredine?

Nakon Svetskog ekonomskog foruma u Davosu, upravnica za ekološku održivost u Koka-koli Bea Perez rekla je da kompanija neće odustati od plastičnih boca jer bi to razočaralo njihove kupce. Istakla je kako moraju da uzmu u obzir želje potrošača, ali da svakako ne treba zanemariti štetan uticaj na životnu sredinu.

Foto-ilustracija: Unsplash (Adam Birkett)

Prema procenama, Koka-kola proizvodi čak 3 miliona tona plastične ambalaže na godišnjem nivou, što znači 200.000 flaša u minuti. Upravo zato spada među najveće proizvođače plastičnog otpada na svetskom nivou.

Obavezali su se da će do 2030. godine pokupiti i reciklirati sav sopstveni plastični otpad. Za sada, reciklira se samo 7 odsto. Međutim, problem predstavlja i to što je upotreba reciklirane plastike neodrživa, odnosno razgrađuje se tokom samog procesa, te je pri pravljenju novog proizvoda potrebno dodati još plastičnog materijala.

Iz kompanije napominju da svaka vrsta ambalaže ima određeni uticaj na životnu sredinu, a da su njihova plastična pakovanja kupcima omiljena jer se lako zatvaraju i lagana su. Ipak, ne odustaju od svoje namere da do kraja ove decenije reše pitanje zagađenja i otpada.

Veliki problem predstavlja i korišćenje ogromne količine vode za proizvodnju ovog gaziranog pića. Navodi se da se za pravljenje ovog soka koristi više od 300 milijardi litara dnevno na globalnom nivou.

Jelena Cvetić